محمد اله داد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیک مصرف انرژی الکتریکی در سال گذشته در این استان در 30 تیرماه بود ام،ا امسال این پیک به نیمه دوم تیرماه کاهش یافته و این موضوع نگران کننده است.
وی بیان کرد: 14 تیرماه جاری رکورد مصرف برق در کشور با افزایش هفت درصدی زده شد که این مهم لزوم توجه به صرفه جویی در مصرف را دو چندان کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پیک مصرف برق در این استان به 850 مگاوات رسیده که این رقم سال گذشته در این مدت 800 مگاوات بوده است.
اله داد عنوان کرد: اگر مردم به بحث صرفه جویی در مصرف برق توجه نکنند این شرکت مجبور به اعمال خاموشی بر اساس زمانبندی می شود.
وی تاکید کرد: اوج پیک مصرف برق از ساعت 11 تا 16 عصر است که انتظار است خانواده ها در این ساعات از روشن کردن جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل برقی غیرضرور بپرهیزند و استفاده از این وسایل را به ساعات دیگر موکول کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: در بسیاری از محیط های کاری و منازل در ساعات روز استفاده از برق برای روشنایی ضرورتی ندارد و می توان از روشنایی روز بهره برد اما بسیاری افراد بنا به عادت اقدام به روشن کردن لامپ ها برای روشنایی می کنند.
اله داد عنوان کرد: استفاده از وسایل سرمایشی یکی از دلایل مهم افزایش مصرف برق در این استان است که تمیز کردن فیلترهای کولر و نصب سایبان روی آن می تواند مصرف را کاهش دهد.
وی اظهار کرد: مصرف برق در کم مصرف ترین کولر گازی حدود چهار برابر بیشتر از کولرهای آبی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت نیرو در طرح های مدیریت بار تابستان سال 96 (از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه) که با عناوین طرح ذخیره عملیاتی و طرح کاهش و قطع بار برنامه ریزی شده به مشترکان صنعتی بالای 100 کیلووات است، تسهیلات و مشوق های قابل توجهی در نظر گرفته شده است.
اله داد گفت: مشارکت 396 مشترک صنعتی استان در طرح های تعطیلات و تعمیرات و ذخیره عملیاتی سال 95 موجب کاهش قریب به 149 مگاوات شد و این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بالغ بر 25 میلیارد ریال به عنوان پاداش در بهای برق مصرفی صاحبان صنایع شده است.
وی عنوان کرد: در صورتی که مالکان چاه های کشاورزی این استان از 15 خرداد تا 15 شهریور مبادرت به خاموش کردن موتور چاه کشاورزی خود درساعات پیک بار شبکه (11 تا 16 عصر و ساعات 20 تا 24 شب) کنند، مطابق بخشنامه اعلام شده از پرداخت هزینه برق مصرفی در دوره مربوطه معاف خواهندشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پارسال همکاری 514 مشترک کشاورزی در طرح های پیک سایی تابستان 95 با کاهش 15 مگاوات همراه شد و در این راستا 3 میلیارد و 327 میلیون ریال تخفیف در بهای برق مصرفی کشاورزان استان مرکزی لحاظ شد.
اله داد یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق این استان پارسال در فعالیت های مدیریت مصرف و پیک سایی رتبه اول را در بین شرکت های توزیع کشور کسب کرد و امید است این مهم در سال جاری نیز با همکاری مردم اتفاق افتد.
690 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور و از طریق 20 هزار کیلومتر شبکه، 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.