به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن هنرمند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خدمات رسانی دولت یازدهم به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قابل ستایش است چرا که طرح ساخت مجتمع های توانبخشی جانبازان که در دولت های نهم و دهم کمترین پیشرفت فیزیکی داشت در دولت یازدهم ساماندهی شد و مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی در 6 بخش تخصصی هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حداکثر تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: بخش درمان جانبازان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیز در دولت یازدهم ساماندهی شد و مسائل درمانی و بهداشتی این قشر از جامعه به غیر از نیروهای مسلح به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.
وی، دیدار مقامات ارشد استانی و شهرستانی با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز در چهار سال فعالیت دولت یازدهم در استان مرکزی پیگیری شد به طوری که در این ایام مسئولان استانی با بیش از یک هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دیدار و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شدند.
حجت الاسلام هنرمند در ادامه سخنان خود در خصوص 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: همه دستگاه های اجرایی استان به غیر از شهرداری ها این قانون را اجرا کردند و با پیگیری های بنیاد شهید و همکاری مدیریت ارشد استان مرکزی، این نهاد خدمات رسان نیز از اواسط سال گذشته این قانون را اجرا می کند.
وی، با بیان اینکه واحدهای صنعتی دولتی نیز ماده 51 قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران و پرداخت 25 درصدی حقوق پایایه را اجرا می کنند، بیان کرد: شماری از واحدهای خصوصی به لحاظ در بر داشتن بار مالی این قانون از انجام آن سرباز می زنند که مذاکرات برای عملیاتی شدن این طرح از سوی شرکت های خصوصی همچنان ادامه دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در تشریح ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: بر اساس این قانون حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقود الاثر، آزادگان و جانبازان از کار افتاده تمامی دستگاه های متولی در حوزه کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می شود که این مهم نیز در استان مرکزی به بهترین شکل ممکن اجرا می شود.
وی، در خصوص پرداخت هزینه شهریه دانشجویان خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز گفت: بیش از 55 میلیارد ریال هزینه شهریه دانشجویان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی پارسال به دانشگاه های مختلف استان پرداخت شد.
حجت الاسلام هنرمند، در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن به جانبازان زیر 25 درصد در استان مرکزی نیز گفت: در سال گذشته 820 فقره تسهیلات مسکن به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران پرداخت شده که از این تعداد 525 فقره به جانبازان زیر 25 درصد پرداخت شد.
وی در ادامه سخنان خود ارایه خدمات بیمه ایران به جانبازان و سایر اقشار جامعه هدف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران را نیز رضایت بخش دانست و گفت: ارایه خدمات ویزیت، انواع مشاوره های درمانی، رادیولوژی، اسکن، آندسکوپی، اکو، بستری، جراحی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی برای جامعه هدف در استان مرکزی با رعایت تعرفه بیمه ایران رایگان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اضافه کرد: 20 داروخانه در نقاط مختلف استان مرکزی به عنوان معتمدان بیمه ایران موظف به ارایه انواع داروهای خارجی و ایرانی به صورت رایگان برای دارندگان کارت طلایی ایثارگران هستند.
خانواده های معظم 6 هزار و 300 شهید، 14 هزار جانباز و یک هزار و 200 آزاده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی قرار دارند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.