در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم بیش از هر زمان دیگر رنگ شتابزدگی، کم صبری و بی حوصلگی به چشم می خورد، بی صبری رنگ غالب گشته است و ظواهرش در شهر بیشتر از روستا خود نمایی می کند و هیاهوی زندگی شهری نیز برخاسته از کم حوصلگی و بی صبری ما انسان هاست.
در زمان حاضر داشتن صبر یک نوع مهارت باارزش در زندگی است که باید به ویژه در نسل جدید آموزش داده شود؛ بی صبری و کم حوصلگی مصائب بسیاری را متحمل جامعه و انسان می کند که در واقع بخشی از انتخاب های نادرست انسان ها، گذشته از ناآگاهی و عدم مشورت با خبرگان از کم طاقتی آنها نشات می گیرد.
بی صبری، زمینه آرامش و آسودگی ذهنی را از انسان و جامعه پس می زند و در عوض استرس، نگرانی ملامت و حسرت را به همراه می آورد، بی آنکه خود به این امر واقف باشیم لذت حال را از ما از بی صبری ستانده می شود و بر عصبانیت های ما با اعضای خانواده و دیگر افراد جامعه می افزاید.
تاب مقاومت نداشتن و زود تسلیم شدن در برابر مشکلات پیش آمده اعتماد به نفس انسان را خدشه دار می کند، بی صبری با ما و جامعه کاری می کند که فقط به فکر گذر روزها و رسیدن به خوشبختی باشیم.
جای خالی صبر در زندگی افراد به خصوص جوانان باعث شده آنان بدون در نظر گرفتن شرایط افراد مختلف خود را با آنان مقایسه کرده و درصد آن باشند که در کوتاه ترین زمان ممکن و به هر شیوه ای به امکاناتی که فلان فرد در اختیار دارد دست پیدا کنند.
صبر گرچه جزء 10 مهارت زندگی آورده نشده اما برای فراگیری این مهارت اساسی و نهادینه کردن آنباید کوشش وافری شود، بی دلیل نیست که پیشینیان ما نیز در باب اهمیت صبر مثالی همچون (گرصبر کنی ز غوره حلوا سازی) را بر زبان رانده اند.
کجا روم به تجارت بدین کساد متاع، این حوالی با وفاداری همه بیگانه اند، انقلاب تابستانی و شبانه روزی ها از دیگر عنوان های این شماره هفته نامه سماع قلم است.
هفته نامه سماع قلم به صاحب امتیازی سمیه کیشانی فراهانی و مدیر مسئولی محمود جودکی با مشی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منتشر می شود.
9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت دارند.
7114/6013خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.