علی عبدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری در مجموع یک هزار و 100 تن محصول جو از بهره برداران خمین خریداری شده است.
وی ادامه داد: محصول جو خریداری شده از کشاورزان در انبار ذخیره سازی شده و پیگیری برای فروش بقیه آن از طریق بورس ادامه دارد.
عبدی بیان کرد: طبق ماده 33 قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، دولت جو خریداری شده از کشاورزان را باید به نرخ تضمینی در بورس بفروشد.
به گفته وی، پرداخت بهای محصول جو خریداری از کشاورزان منوط به فروش این محصول در بورس است لذا تا زمان فروش ، محصول خریداری شده از کشاورزان در انبارها ذخیره می شود.
عبدی گفت: بابت فروش 700 تن جو از طریق بورس 9 میلیارد ریال معادل حدود 90 درصد مطالبات کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: جو تولیدی این شهرستان در مرکز خرید میشی جان نگه داری می شود.
وی در ارتباط با خرید گندم گفت: 15 هزار تن گندم تاکنون در 10 مرکز خرید در خمین به نرخ تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد میزان خرید توسط تعاون روستایی افزایش یافته است.
عبدی بیان کرد: یک هزار تن از گندم خریداری شده به مراکز استان حمل و بقیه در انبارها ذخیره سازی شده است.
رئیس اداره تعاون روستایی خمین گفت: پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ دولتی خریداری شود.
عبدی بیان کرد: مطالبات گندمکاران تاکنون پرداخت نشده و زمان پرداخت نیز اعلام نشده است.
وی گفت: انبار ذخیره گندم در شهر خمین ظرفیت کافی دارد اما، در 2 منطقه چهارچشمه و قورچی باشی انبار های موجود جوابگوی حجم گندم تحویلی مازاد بر نیاز کشاورزان نیست.
عبدی گفت: به زودی عملیات اجرایی ساخت انبار ذخیره گندم 21 هزار تنی در چهارچشمه آغاز می شود که نه فقط مشکل کمبود انبار این شهرستان حل می شود بلکه می تواند معضل کمبود انبار ذخیره گندم از مناطق همجوار را رفع کند.
سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان 6 هزار و 250 هکتار، گندم دیم 9 هزار و 550 هکتار و جو آبی را چهار هزار و 600 هکتار است و پیش بینی می شود تولید گندم در سال زراعی جاری به 34 هزار تن در خمین برسد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.