سید احمد سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح اقدامی در راستای تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تحول در سرمایه گذاری در این شهرستان است.
وی توضیح داد: در قالب این طرح یک واحد تولیدی در حوزه روستایی با همکاری جهاد کشاورزی و همراهی بانک کشاورزی در فراهان پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: ویژگی پرورش نژاد بز فرانسوی این است که تعداد زایمان ها و میزان شیردهی در این دام نسبت به بزهای ایرانی بیشتر است و این مزیت اقتصادی مهمی است که می تواند ارزش افزوده و تولید ثروت را در این فعالیت بالا ببرد.
فرماندار فراهان یادآور شد:هشت میلیارد ریال در راستای تحقق اهداف این طرح در نظر گرفته شده و مجوز ورود 100 راس بز فرانسوی به شهرستان نیز دریافت شده است.
سجادی اظهار کرد: فراهان 20 واحد صنعتی در شهرک صنعتی دارد که 11 واحد آن فعال است و در هفته دولت 2 واحد رنگرزی و تولید کاغذ فیلتر احیا و واحد پنجره UPVC بهره برداری می شوند.
فرماندار فراهان تصریح کرد: توسعه صنعت و اشتغال در فراهان منوط به ورود و استقبال سرمایه گذار بخش خصوصی است که مذاکرات لازم در راستای تحقق آن انجام شده است.
سجادی خاطر نشان کرد: ایجاد کارگاه های کوچک روستایی و اشتغال خانگی به دلیل در دسترس بودن، راه حلی مناسب و کاربردی در این خصوص است که به طور جدی در حال پیگیری است.
وی، برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان در هفته دولت را نیز از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در راستای اشتغال بانوان عنوان کرد.
فرماندار فراهان ادامه داد: تکمیل و تجمیع حساب تعاونی دهیاری ها و ارائه 150 میلیون ریال تسهیلات با سود 4 درصد به ازای هر فردی که در آن واحد تولیدی کار می کنند از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان است.
سجادی گفت: آموزش مهم ترین رکن اشتغال است که بر همین اساس نیاز است دستگاه های اجرایی، فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی آموزش را ترویج داده و مردم را از فعالیت های انجام شده آگاه کنند.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تا پایان تیر ماه در فراهان برای ایجاد مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان از جمله اقدامات انجام شده در عرصه آموزش است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.