سعید فائض پور روز پنجشنبه در همایش تجلیل از دهیاران استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی با حضور وزیر ورزش و جوانان در اراک افزود: 23 درصد جمعیت این استان در روستاها مستقر هستند اما امسال دولت تدبیر و امید در راستای اقتصاد و معیشت خانواده های روستایی با توان مضاعفی وارد شده است.
وی بیان کرد: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در راستای اشتغال در روستاهای این استان وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: 722 دهیار در این استان وجود دارد که از این تعداد 107 دهیار زن است.
فائض پور افزود: از مجموع دهیاران این استان 200 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و 21 نفر دارای کارشناسی ارشد هستند.
وی تصریح کرد: جشنواره ملی اقتصاد و فرهنگ با رویکرد توجه به حوزه اقتصادی از 12 تا 17 مردادماه جاری در این استان برگزار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این آیین گفت: بر اساس مواد 24، 25 و 26 اصلاحیه قانون مبارزه با موادمخدر، دهیاران به عنوان نمایندگان دولت، باید مراقبت های لازم در خصوص کشت احتمالی گیاهان ممنوعه از جمله خشخاش و شاهدانه را در حوزه استحفاظی خود به کار گیرند.
نبی الله شاهمحمدی حیدری افزود: روستاهای این استان تشنه اقدام های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد است که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.
مسئول دبیرخانه دایمی مفاخر استان مرکزی نیز در این همایش گفت: این دبیرخانه فعالیت خود را 2 سال گذشته آغاز کرده و تاکنون توفیقات خوبی به همراه داشته است.
حسین سبحانی افزود: این دبیرخانه هم اکنون در سطح استانی، کشوری و برون مرزی در کشورهای هلند و فرانسه فعالیت دارد و برای نخستین بار در کشور دبیرخانه روستایی نیز در این استان کلید خورده و در ماه های آینده در یکی از روستا کلید می خورد.
وی بیان کرد: ماه گذشته اسناد روستایی استان مرکزی در موزه لوور فرانسه به معرض دید گذاشته شد.
مسئول دبیرخانه دایمی مفاخر استان مرکزی ادامه داد: اسناد تاریخی یک روستا سرمایه ملی است که باید در حفظ آن تلاش های ویژه ای صورت گیرد.
سبحانی عنوان کرد: در طول 30 سال گذشته 60 هزار سند در روستاهای این استان جمع آوری شده که به ثبت رسیده است.
مسئول دبیرخانه دائمی مفاخر استان مرکزی اضافه کرد: بسیاری از اسناد روستاهای این استان در مکان های نامناسب نگهداری می شود و افزایش آگاهی در این راستا امری ضروری است.
سبحانی عنوان کرد: تاریخ بدون سند تاریخی، قصه است و امید است افرادی که این اسناد را در دست دارند به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
در این همایش تعدادی از دهیاران استان مرکزی مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و در پایان این آیین با حضور وزیر ورزش و جوانان از دهیاران نمونه این استان با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای روستاهای استان مرکزی نیز به معرض دید عموم قرار گرفت.
722 دهیار در استان مرکزی وجود دارد.
پارسال 2 هزار و 704 فرصت شغلی در روستاهای استان مرکزی ایجاد شد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.