به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: ایجاد و دامن زدن به موضوعاتی که پایه آن بر تفرقه و تخریب است اثری ندارد و پذیرفته نیست که با اتمام انتخابات هنوز عده ای که دیدگاه مخالف با دولت تدبیر و امید دارند، واقعیت ها را وارونه نشان دهند و عملکرد دولت را به ناحق زیر سوال برده و به اختلافات دامن بزنند.
وی ادامه داد: منتقدان دولت خدمات و عملکرد مثبت چهارساله مسئولان را نادیده می گیرند که این مهم به دور از وجدان و اخلاق اسلامی است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: کسانی که وجدان و اخلاق اسلامی را زیر پا می گذارند و نمی توانند آرای 24 میلیونی ملت مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی را قبول کنند نمی توانند خود را مرید امام علی(ع) بدانند چرا که آن امام همام بزرگترین معلم اخلاق و منش اسلامی بود.
استاندار استان مرکزی اظهار کرد: دولت یازدهم با قدرت به دنبال دستیابی به اهداف والای نظام اسلامی و تقویت بنیه اقتصادی ملت است و از آحاد جامعه به خصوص منتقدان و جناح های مختلف سیاسی انتظار می رود همراه برنامه های توسعه محور باشند و چوب لای چرخ دولت نگذارند.
وی ادامه داد: وحدت و همگرایی بین جناح های سیاسی، دولت، مجلس و مردم و مسئولان تنها راه توسعه و بالندگی همه جانبه کشور است و تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف هیچ نتیجه ای جز عقب ماندگی برای کشور به دنبال ندارد.
زمانی قمی در ادامه سخنان خود حضور مدیران دستگاه های اجرایی را در نشست اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: بیکاری جوانان مهمترین مشکل امروز جامعه ایران اسلامی و دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و هر کس که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد باید در تحقق منویات معظم له تلاش کند.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های خدمات رسان باید نهایت همکاری را با شرکت ها و کارخانه های صنعتی داشته باشند و نباید روند خدمات رسانی به واحد هایی که معوقات هزینه های خدماتی دارند، متوقف شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: برخی از مدیران نسبت به ارائه خدمات و پشتیبانی از سرمایه گذاران کارشکنی می کنند که این مهم در شرایط فعلی کشور و استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
شکرالله حسن بیگی افزود: شماری از مصوبات نشست های پیشین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان نیز اجرایی نشده که دلایل این مهم باید با فوریت مشخص شود و در صورت مشاهده قصور با متخلفان برخورد قانونی می شود.
وی ادامه داد: با وجود تذکر مدیریت ارشد استان به دستگاه های اجرایی، برخی ها در اتاقشان به روی مردم بسته است و بر اساس گزارش های رسیده تعدادی از شهروندان و سرمایه گذران پس از مراجعات مکرر همچنان موفق به ملاقات با مدیر مربوط نشده اند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: در نشست های استانی که با حضور استاندار برگزار می شود، باید مدیران خودشان در نشست ها حضور پیدا کنند و از اعزام معاونان و یا کارشناسان دستگاه پرهیز کنند.
وی گفت: عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی با دقت هر چه تمامتر مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت اثبات ناکارآمدی از اختیارات قانونی استانداری برای عزل مدیر متخلف استفاده می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سامانه بهین یاب این سازمان از 28 خرداد ماه جاری فعالیت خود را از سر گرفته و تا کنون نیز 121 واحد صنعتی درخواست های خود را در این سامانه مکتوب کرده اند.
محمدرضا حاجی پور افزود: با وجود اینکه بانک مرکزی، بانک های عامل را موظف به پرداخت تسهیلات به صنایع کرده است بانک های استانی همکاری نمی کنند و در انتظار دستورالعمل جدید از شعبه های سرپرستی خود هستند.
وی بیان کرد: 200 طرح صنعتی نیمه کاره در استان وجود دارد که در صورت پرداخت تسهیلات و بهره برداری از این صنایع 6 هزار و 200 فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: 542 واحد صنعتی کوچک و متوسط و 87 واحد صنعتی بزرگ در خواست تسهیلات برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و عوامل دارند که در صورت تامین این تسهیلات میزان اشتغالزایی قابل توجهی در استان ایجاد می شود.
وی گفت: 9 هزار واحد صنفی در استان شناسایی شده که با پرداخت 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدهای صنفی پنج هزار و 500 فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.
حاجی پور گفت: 50 میلیارد ریال تسهیلات برای کارگاه های بافت فرش دستباف در خواست شده که در صورت تحقق این مهم بیش از پنج هزار و 500 فرصت شغلی در شهرها و روستاهای استان ایجاد می شود.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز گفت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان در بهارامسال به 255 میلیون دلار رسید که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته که 152 میلیون دلار بود، 68 درصد افزایش داشته است.
مهدی میراشرفی افزود: واردات به استان نیز به یکصد میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 75 میلیون دلار واردات استان بود 32 درصد افزایش داشته است.
وی بیشترین کالاهای وارداتی به استان را ماشین آلات تولیدی و مواد اولیه برای کارخانه های صنعتی استان عنوان کرد.
سال گذشته بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی در استان مرکزی پرداخت شد.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.