سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، 21 هزار و 200 نفر از 9 موزه استان مرکزی دیدن کردند.
وی اظهار کرد: شمار بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی از موزه های استان نیز در بهار امسال در مقابسه با مدت مشابه قبل آن 25 درصد افزایش داشته است.
حسینی توضیح داد: 114 گردشگر خارجی در سه ماه اول امسال از موزه های استان دیدن کردند درحالیکه در مدت مشابه قبل آن 29 گردشگر خارجی در این اماکن حضور یافته بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه گفت: ترکیب موزه های استان در شهرستان های مختلف متنوع است و در این اماکن به صورت تخصصی اشیای جذاب و ارزشمندی در حوزه تاریخی، مردم شناسی، آب ، اسناد، باستان شناسی و صنایع دستی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
حسینی اظهار کرد: کار ساخت موزه مردم شناسی روستای انجدان اراک با هدف شناخت پیشینه فرهنگی و تاریخی این روستا در دستور کار قرار گرفته چرا که این روستا از مناطق هدف گردشگری با جذابیت های بوم گردی ، طبیعی و تاریخی است و ایجاد موزه در این روستا سرمایه ای مهم در بهبود گردشگری آن است.
حسینی افزود: سیاست میراث فرهنگی در بخش ایجاد و توسعه موزه ها این است که در کنار سه اصل جاذبه تفریحی ،آموزشی و علمی بودن، محیطی برای برپایی نمایشگاه های مختلف، ایجاد ارتباط با سازمان های آموزشی و مدارس و کتابخانه ها ایجاد کند.
وی افزود: اشیا گردآوری شده برای نمایش در موزه انجدان شامل ادوات کشاورزی، اسباب منزل و مطبخ و اسناد نفیس کاغذی و کتابی است که قدمت آن ها از دوران صفویه آغاز و تا دوران پهلوی ادامه پیدا می کند.
وی گفت: روستای انجدان با جاذبه های فراوان گردشگری همچون آبشار و چشمه ها، غارهای کوچک و بزرگ، بافت معماری و طبیعت سرسبز و همچنین باغات زیبا یکی از روستاهای نمونه گردشگری استان است که در 37 کیلومتری شرق اراک و 64 کیلومتری شمال خمین واقع شده است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.