به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری روستایی عنوان کرد: طبق تصمیمات کلان کشوری و ابلاغ آن به استان ها، این فرصت های شغلی توسط کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، قرارگاه قرب کوثر، پست بانک، بنیاد شهید و امور ایثارگران،سازمان امور عشایر و راهداری حمل و نقل در استان مرکزی ایجاد می شود.
وی، سهم اعتباری بسیج سازندگی را یک هزار و ٥٠٠ شغل با اعتبار ١٥٠ میلیارد ریال، قرارگاه قرب کوثر ٢٥ شغل با ٧٢٠ میلیون ریال، بنیاد شهید ٢٥ شغل با سه میلیارد و ٧٥٠ میلیون ریال، سازمان امور عشایری را ١٨ شغل با اعتبار ٦٧٠ میلیارد ریال، راهداری حمل و نقل ٩٤ شغل با چهار میلیارد و ٣٤٠ میلیون ریال، کمیته امداد ١١٠ شغل با اعتبار ٢٠٠ میلیارد ریال و بهزیستی با ٣٢١ شغل و اعتبار ٣٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استان مرکزی اظهار کرد: سهمیه اشتغالزایی استان در سال گذشته ٢ هزار و ٧٢٠ فرصت شغلی بود که سه هزار و ٣٠ شغل ایجاد شد و فراتر از مصوبات عمل شد.
سعید فائض پور افزود: باتوجه به اینکه قرارگاه قرب کوثر در استان مرکزی نماینده ای ندارد، ٢٤ فرصت شغلی مصوب این قرارگاه به سپاه و یا بسیج سازندگی واگذار می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست از ایجاد سالانه پنج هزار فرصت شغلی در قالب طرح اشتغالزایی در کشور خبر داد و گفت: این طرح در کشور تدوین شده و برش استانی آن نیز در حال تهیه است و باید برای ١٠٠ روستای استان مرکزی این طرح تدوین شود.
رقیه یادگاری بیان کرد: براساس این طرح باید ٥٤ خوشه کسب و کار روستایی در کشور ایجاد شود و این امر در استان مرکزی نیز در حال پیگیری است و ایجاد 98 ناحیه روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: در بازه زمانی پنج ساله باید یک میلیون و 900 هزار فرصت شغلی پایدار و درآمد زا در کشور ایجاد شود، همچنین آموزش 100 هزار روستایی و عشایر به عنوان عناصر پیش رو توسط سازمان فنی و حرفه ای مورد توجه قرار دارد.
در این نشست موضوع دریافت نظرات اعضای کمیته لایحه برداشت یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین با توجه به حضور استاندار مرکزی در هر بخش های استان در راستای سیاست های اقتصادی مقاومتی مقرر شد مدیر کل دفتر امور روستایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور در بخش ها ظرفیت ها و مشکلات این مناطق را واکاوی کنند تا در زمان حضور استاندار مرکزی در بخش و جلسات اقتصادی مقاومتی موضوعات مطرح و بررسی شود.
استان مرکزی یک هزار و 151 روستا دارد که 830 روستای آن بالای 20 خانوار و 321 روستا نیز زیر 20خانوارجمعیت دارند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.