عدالت بهرامی روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین افزود: حرکت در مسیر توانمند سازی و رفع وابستگی مددجویان تحت حمایت، مهم ترین اولویت این نهاد حمایتی است.
وی اظهارکرد: با ایجاد فرصت شغلی و طرح های خودکفایی هر ساله از شمار مددجویان تحت پوشش این نهاد کاسته می شود.
بهرامی بیان کرد: به رغم توانمند سازی جمعیت هدف، شمار ورودی های این نهاد حمایتی از تعداد مددجویی که از حمایت خارج می شوند، بیشتراست.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: پارسال سه هزار و 90 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت با اعتبار 418 میلیارد ریال ایجاد شد که 60 درصد آن در حوزه روستایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات اشتغال مددجویان تحت حمایت از محل سفر ریاست جمهور به استان تامین شده است، گفت: امسال ایجاد دو هزار و 700 فرصت شغلی هدفگذاری شده که امید است با همکاری بانک‌های عامل محقق شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون 54 درصد از مجموع 716 میلیارد ریال اعتبارات در نظر گرفته شده در 2 سرفصل تبصره 26 قانون بودجه سال 95 و مصوبه سفر هیات دولت به استان، محقق شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار پرونده مددجویی برای دریافت تسهیلات در بانک‌های استان مرکزی موجود است.
بهرامی گفت: امسال 310 فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات و راه اندازی 20 کارگاه تجمعی هدف گذاری شده است.
وی گفت: در منطقه گردشگری سد فرنق مجتمع خدماتی، تولیدی و رفاهی راه اندازی می شود که 30 مددجوی این نهاد را با ایجاد اشتغال مستقیم خودکفا می کند.
بهرامی ادامه داد: امسال در خمین یک هزار و 100 مددجو در زمینه مهارت آموزی، توسعه و پایدار سازی شغل از آموزش های لازم بهره مند می شوند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: 110 مددجو نیز از طریق مراکز کاریابی خمین امسال مشغول به کار می شوند.
وی افزود: پارسال 563 نفر از مددجویان شهرستان خمین برای دریافت 78 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدندکه از این تعداد 215 مددجو موفق به دریافت به میزان 33 میلیارد ریال شدند.
بهرامی تصریح کرد: توانمند سازی خانواده ها در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، عقیدتی و اشتغالزایی رویکرد اصلی این نهاد حمایتی است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: در توانمند ساختن مددجویان، ضرورت ایجاد برنامه ریزی خانوادگی و اجتماعی از طریق پیوند مددکاری با الگوهای نوین اجتماعی به عنوان راهکاری موثر در فرایند اجرایی حوزه مددکاری سرلوحه کار مددکاران قرار دارد.
در این آئین از خدمات محتشم بهرامی سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خمین تقدیر و جواد داوودی به عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.