به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اراک در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران در هفته قوه قضائیه با اعلام این خبر گفت : در بحث ایجاد امنیت در جامعه موضوع فعال بودن 70 هزار سیم کارت بدون هویت در شورای تامین استان را مطرح کردیم تا به صورت جدی برای جلوگیری از فعالیت این سیم کارتها که هر کدام می تواند منشاء یک خلاف در جامعه شود تصمیم گیری شده و شرکت مزبور را برای سوزاندن این سیم کارت ها اجبار نمایند .
عباس قاسمی متذکر شد : این سیم کارت ها مدتهاست فعال است و در دست اقشار مختلف جامعه است که در شورای تامین برای اخطار به شرکت مزبور جهت سوزاندن این سیم کارت های بدون هویت اقدام شده است .


مشکل موسسات مالی در تهران پیگیری می شود


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در رابطه با موسسات مالی مشکل آفرین گفت : دادستانی پیگیر این موضوع است و در نشستی که با مسئولین امنیتی و معاون سیاسی استاندار داشتیم چون تصمیم در رابطه با این موسسات با مرکز است مکاتباتی با بانک مرکزی و مسئولان مرتبط شده و نمایندگان استان نیز پیگیر موضوع هستند .
قاسمی تصریح کرد : این طور به نظر می رسد که عده ای به این موضوع در کشور دامن می زنند و هر چند وقت یکبار نام یک موسسه مالی نقل محافل می شود . در استان تنها اقدام ممکن ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان است و پیگیری مراتب در تهران انجام می شود .


مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا لازم الاجراست


دادستان عمومی و انقلاب اراک در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در رابطه با اقدام دادستانی در تصمیم گیری پیرامون احتمال عدم تعهد ایرالکو ومهلت پایانی در تیرماه برای خروج خط آلوده گفت : مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا لازم الاجراست و هر فرد یا شرکتی تعهد داده باید به تعهدش عمل کند . فرصت قانونی ایرالکو نیز تا پایان تیر ماه به پایان می رسد و باید وظیفه اش را انجام دهد .
وی بابیان این که بحث تاثیر آلودگی هوا بر کارگران واحدهای صنعتی باید پیگیری شود در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با از دستورکار خارج شدن مصوبه آزمایش پزشکی کارگران ایرالکو توسط استانداری متذکر شد : مصوبات کارگروه ها ضمانت اجرا دارد و اگر کسی جلوگیری کند باید پاسخگو باشد .


شهرداری باید برای پروژ های عمرانی خود شناسنامه قابل روئیت داشته باشد


طولانی شدن پروژ های شهری و مشکلاتی که برای ساکنین و شهروندان در تردد به وجود آورده سوال دیگری بود که دادستان اراک در پاسخ با تاکید بر لزوم شناسنامه دار بودن همه پروژه های عمرانی و مسکونی اعم از شخصی یا مربوط به شهرداری گفت : باید بحث شناسنامه ساختمان در اراک جا بیفتد . هرچه مربوط به یک ساختمان یا یک پروژه است باید در شناسنامه در معرض دید مردم باشد تا مردم بدانند قرار است چه اتفاقی در حوزه عمرانی یا ساخت و ساز اتفتق افتد و در چه برهه زمانی کار به اتمام می رسد. حتی نمای کلی ساختمان و پروژه باید در شناسنامه باشد . این کارهم از بسیاری از تخلفات ، رشوه و زدوبندها جلوگیری می کند هم مردم را مطالبه گر می سازد که از مسئولین شهری علت دیرکرد و طولانی شدن پروژه های شهری را جویا شوند .
قاسمی متذکر شد : قانون همه دستگاه ها و شهرداری ها را ملزم ساخته که باید مناقصه و مزایده ها را اطلاع رسانی کنند یا در سامانه یا رسانه یا هر شکل ممکن به اطلاع مردم برسانند . شهردار اراک هم مکلف است شناسنامه و روز شمار پایانی همه پروژ های در دست انجام و نیمه کار مانده را در سطح شهر نصب کند و اگر مشکلی پیش آمده در همان مکان با نصب اطلاعیه و عذر خواهی به حقوق مردم احترام بگذارد .


7 فقره قتل در سه ماهه امسال در استان مرکزی


در سه ماهه سال جاری 7 فقره قتل در استان مرکزی به وقوع پیوسته که دو فقره آن در اراک بوده است . قاسمی این توضیح را در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در ارتباط با آمار قتل در سال جاری داد و گفت : یک فقره از قتل ها در اراک روز 26 خرداد در یکی از شهرک های اراک اتفاق افتاد که در پی آن به دلیلی که انگیزه ناموسی قاتل عنوان شده ، مادر زنی داماد خود را به قتل رسانده و مثله کرده و قصد سوزاندن جسد را داشت که همراه با دخترش دستگیر شدند .
وی متذکر شد : متهم پس از دستگیری به جرم خود اقرار و عنوان کرده که جنایت را به تنهایی انجام داده است .
دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت در سال جاری به جز 7 فقره قتل 82 مرگ مشکوک در اراک و 130مورد در استان گزارش شده است .
وی در رابطه با تیراندازی هفته گذشته در پارک جنگلی اراک نیز گفت : متهم سابقه دار در بحث قاچاق مواد مخدر است که پس از متواری شدن به کوه سرخه اراک تحت تعقیب بوده و با کنترل تلفن همراهش در شهریار دستگیر و به اراک عودت شد . اسلحه وی نیز که سلاح کلاشینکف بوده کشف شده است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 679319
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.