به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران استان با اعلام این خبر گفت : جرائم انتخاباتی که در استان مرکزی منتهی به تشکیل پرونده شده 51 فقره است که از تمام اقشار و صنوف از مدیران و مسئولان ادارات ، شوراها ، ائمه جماعات تا سایر اقشار در این پرونده ها وجود دارد .

وی با بیان این که تعداد پرونده های متشکله بیش از این است متذکر شد: برخی از پرونده ها که در صلاحیت استان نبوده و مربوط به شخصیت های بالاتر است مثل نمایندگان و مسئولین بالا چون صلاحیت رسیدگی در استان نیست به مرکز کشور برای رسیدگی ارجاع شده است .

وی خاطرنشان کرد : در دادگستری استان 51 فقره پرونده جرائم انتخاباتی ثبت شده که از این تعداد 5 فقره آن منتهی به صدور کیفرخواست شده است و بقیه هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد .
بازداشت های بدون دعوت پس از انتخابات خارج از مراحل قانونی نبوده
حجت الاسلام عبداللهی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت های بدون حکم تعدادی از حامیان دولت پس از انتخابات گفت : اگر بازداشتی بدون دعوت انجام شده حتما قانون اجازه آن را داده . اگر جرمی اتفاق افتاده که به دلایلی به جامعه ضربه میزند می توان این بازداشت را انجام داد . بازداشت شده ها جرائم انتخاباتی مهم داشتند و بر حسب شکایات بازداشت شدند .

وی متذکر شد : بعضی از جرائم را با جوسازی سیاسی می کنند . در بازداشت ها وابستگی به یکی از دو طرف هرگز نبوده و برای ما هواداری از یک فرد جرم نیست و هیچیک از دوطرف برایمان فرق نمی کند. هدف ما سالم و در آرامش برگزار شدن انتخابات بود . بنابراین در طول انتخابات سعی کردیم فضا متشنج نشود و پس از مشخص شدن نتیجه به جرائم انتخاباتی پرداختیم .

متخلفان فضای مجازی در طول انتخابات برخی شناخته شده اند
بحث تخلفات فضای مجازی و تخلفات انتخاباتی در این فضا مورد سوال دیگری بود که رئیس کل دادگستری استان در این مورد گفت : پلیس فتا ، اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات این موارد را پیگیر بوده اند که در این مدت تعدادی از متخلفین فضای مجازی شناخته شده و برایشان پرونده تشکیل شده است ، ولی هنوز هم کسانی هستند که شناخته نشده اند و پیگیری در این مورد ادامه دارد .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 678566
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.