به گزارش ایرنا، همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، آیین های احیای سومین شب از لیالی پرفیض قدر در نقاط مختلف استان مرکزی با حضور مردم خداجو برگزار شد.
در این آیین ها مردم روزه دار با برسرگذاشتن قرآن و خواندن دعاهای جوشن کبیر، توسل، زیارت عاشورا و قرائت قرآن به درگاه خدا راز و نیاز کردند.
در این آیین معنوی شب زنده داری و احیای شب قدر، مؤمنان روزه دار ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، سردادن ندای یک هزار نام الهی و درخواست کمک از خداوند متعال برای تعیین هر چه نیکوتر مقدرات خود در شب های قدر، به سوگ شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) نشستند و به عزاداری پرداختند.
در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اماکن متبرکه همانند امامزاده عبدالله و آمنه خاتوان، شاهزاده محمد عابد(ع) در مشهد میقان، مساجدی همچون مسجد حاج آقاصابر، مسجد سیدها و مصلی بیت المقدس اراک در این شب میزبان مردم دیندار کلانشهر اراک بودند.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا استاد حوزه و دانشگاه کشور در این آیین گفت: شب قدر شب شهادت دومین شخص عالم امکان و صالح المومنین است که شایسته تر از این امام همام فردی در بین مومنان وجود ندارد.
وی ادامه داد: کسی در بین مومنان نه تنها در همه صفات بلکه در برخی از صفات نیز نمی تواند با حضرت امیرالمومنین(ع) برابری کند.
استاد حوزه و دانشگاه کشور خاطر نشان کرد: مومنان روزه دار باید قدر این شب ها را بدانند و بهترین استفاده را از این فرصت داشته باشند.
حجت الاسلام الهامی نیا گفت: اهمیت شب قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همانند شب های نوزدهم و بیست و یکم است و مومنان و شیعیان دنیای اسلام باید به این شب اهمیت ویژه داشته باشند.
وی یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) در 2 مرحله جریان غدیر خم و در آیه صالح المومنین جانشین خود را به مسلمانان معرفی کرده است و امیرالمومنین(ع) را به عنوان ولی مومنان پس از خود معرفی کرده است.
استاد حوزه و دانشگاه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدافعان حرم باید در منطقه نقش آفرینی کنند و اگر این رزمندگان که بسیاری از آنان در عراق و سوریه به شهادت رسیدند در این مناطق نظر مستشاری نمی دادندهم اکنون ما نمی توانستیم در شب های قدر عزاداری کنیم.
حجت الاسلام الهامی نیا گفت: تروریست ها در عملیات تروریستی تهران مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی را به عنوان 2 نماد مردم سالاری دینی کشور مورد هدف قرار داده بودند که با حضور به موقع نیروهای نظامی و امنیتی توطئه آنان نقش بر آب شد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با مسئولان فرمودند آمریکا با انرژی هسته ای مشکل ندارد بلکه با نظام جمهوری اسلامی، نهج البلاغه و امام علی (ع) که مردم برای این امام همام عزاداری می کنند، مشکل دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.