سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در نشستی با رئیس و یگان حفاظت محیط زیست خمین، افزود: دولت تدبیر و امید از همان ابتدای فعالیت، قسم زیست محیطی یاد کرد و برای رفع معضلات زیست محیطی، حفظ و احیای تنوع زیستی، توجه به تشکل های مردم نهاد، فرهنگ سازی در صیانت و حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی جدیت داشت و به دستاوردهای چشمگیری دست یافت.
وی ادامه داد: اقداماتی که برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی در دولت روحانی انجام شد قابل مقایسه با دولت های پیشین نیست و یکی از مهمترین دستاوردهای آن فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست است.
ساداتی بیان کرد: دولت با در نظر گرفتن این نکته که حفظ و صیانت محیط‌ زیست نیازمند مشارکت ملی است، نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی را در اولویت قرار داد.
فرماندار خمین تاکید کرد: برای حفظ محیط زیستی که حیات در آن تداوم دارد همه مردم و دستگاه ها باید سهیم باشند.
ساداتی گفت:احیا و صیانت از محیط زیست و ارتقای آگاهی مردم نسبت به این موضوع آموزش نیاز داراد و توسعه فعالیت سمن هادر خمین در سال های اخیر با ارائه بسته های آموزشی چشمگیر است.
ساداتی در بخش دیگری از سخنانش دیگر بیان کرد: اگر چه زیر ساخت های توسعه و ایجاد اشتغال در خمین فراهم است اما توسعه صنعت در این شهرستان مستلزم رعایت استاندارهای زیست محیطی است.
وی تاکید کرد: هر واحد صنعتی که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکند باید طبق ضوابط و مقررات با آن برخورد شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خمین نیز در این نشست گفت:ارتقای شاخص های زیست محیطی در این شهرستان در چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.
سید علیرضا شریفی تشکیل انجمن و تشک های محیط زیست، راه اندازی مدرسه محیط زیست، تجهیز کلیه واحدهای دارای آلودگی هوا به فیلتراسیون، تجمیع پسماندهای عادی شهرستان و بازیافت آن ها، تجمیع زباله های عفونی و بی خطر سازی، رفع مشکل فاضلاب کشتارگاه دامرا از اقدامات انجام شده در چند سال اخیر عنوان کرد.
وی گفت: برای نخستین بار در استان مرکزی 150 هکتار از اراضی کشاورزی خمین از پسماندهای ناشی از کشت محصولات صیفی جات زیر پلاستیک پاکسازی شد.
شریفی افزود: در فروردین ماه امسال و در بازدید های میدانی 15 اخطاریه کتبی زیست محیطی برای دفع اصولی این پسماندها صادر شد.
رئیس حفاظت محیط زیست خمین افزود: اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در راستای کشفیات و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از شکار و صید حیات وحش انجام شد چند برابر شده است.
وی گفت: در دولت دهم میزان جریمه های ناشی از این امر 10 میلیون ریال بود که در دولت تدبیر و امید این میزان به حدود 500 میلیون ریال افزایش یافت.
شهرستان خمین دارای یک منطقه حفاظت شده و 12 زیستگاه آزاد حیات وحش است.
منطقه حفاظت شده الوند خمین در 40 کیلومتری غرب شهرستان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شازند به وسعت هفت هزار و 20 هکتار در سال 1381 توسط شورایعالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.