سعید محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید از بدو فعالیت قسم زیست محیطی یاد کرد و مجموعه اقدامانی که در چهار سال اخیر در حوزه اصلاحات زیرساختی، استاندارد سازی صنایع، بهبود ساختار ترافیکی و سایر بخش ها صورت گرفته روشن است.
وی بیان کرد: خطوط 2 و سه ایرالکو در دولت تدبیر و امید بهسازی شده، خط چهار شرکت آلومینیوم سازی اراک سال گذشته تعطیل و خط پنج آن نیز تا پایان اردیبهشت ماه جاری تعیین تکلیف می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: قطع سوخت مازوت نیروگاه حرارتی شازند و جایگزینی سوخت گاز ، خرید و نصب دستگاه فوق پیشرفته اچ اف (سنجش فلوئور) و افزایش میزان حقابه تالاب میقان اراک تنها بخشی از اقدام های صورت گرفته زیست محیطی در چهار سال گذشته در این استان است.
محمودی عنوان کرد: بیش از 80 درصد از تالاب میقان اراک آبگیری و هر ساله 100 هکتار قره داغ در این منطقه کاشته شده و در 2 سال آینده این تالاب که از زیستگاه های مهم و زیبای کشور است در بهترین شرایط احیا خواهد بود.
وی گفت: برخی منتقدان دولت و نامزدها با تخریب از نقد منصفانه فاصله گرفته اند و با غرض و به دور از ضوابط کارشناسی شده می کوشند که اقدام های مهم دولت در حوزه محیط زیست را کم ارزش جلوه دهند و خدمات را زیر پا بگذارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: الاینده های هوای اراک تنها مولود صنعت نیست بلکه بر مبنای تحقیقات موجود بخش قابل ملاحظه ای از علل آلایندگی هوای اراک مربوط به خودروها و کمربندی های تحمیلی این شهر است که روزانه 30 هزار خودرو در آن تردد می کنند.
محمودی عنوان کرد: سهم اصلی آلودگی هوای اراک ریزگردهای وارداتی است و سال گذشته بیشترین سهم آلودگی هوای اراک مربوط به ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون بود که میهمان ناخوانده کشور عراق بود و این آلاینده به جز اراک طیف بزرگ دیگری از استان های غربی کشور را نیز درگیر آلایندگی کرد.
وی بیان کرد: کنار گود نشستن و صحبت های داغ کردن کار ساده ای است، چرا اقدام های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید نادیده گرفته می شود؟
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: پارسال موثرترین اقدام ها در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک صورت گرفت که نباید از کنار آن راحت گذشت چرا که بر مشکلات پیچیده ای تمرکز داشت و بسیاری از معضلات را گره گشایی و پیگیری کرد.
محمودی اظهار کرد: در مدیریت شهری مشکلاتی وجود دارد که باید بیشتر به آنها پرداخته شود اما اینکه بیان شود صنعت مسئول آلودگی هوای اراک است، حرفی است که برای بازی با احساسات مردم و در ایام انتخابات برای جلب آرا بیان می شود.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که دو برنامه کاهش الودگی هوا دارد.
3005/6013/
خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:عباسعلی نقی یان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.