آنان در گفت و گو با ایرنا افزودند: کلانشهر اراک با مشکلات و مسائل پیچیده و رها شده زیادی همراه است که راه برون رفت از آنها جلب مشارکت هدفمند مردمی، تقویت سرمایه گذاری و حرکت بر محور امور تخصصی و استفاده از نظرات کارشناسی است.
تعریف برنامه های کابردی و سیاست گذاری های مدون به منظور توسعه شهرها یکی از وظایف انکارناپذیر شوراهای اسلامی شهرهاست و این برنامه ها با ترسیم چشم اندازی قابل دسترسی شهری محقق شده و در این راستا مشارکت مردم مولفه ای محوری است.
شورای چهارم شهر اراک با همه نقاط قوت و ضعف واپسین روزهای خود را سپری می کند و نیروهای تازه نفس برای تکیه به صندلی های پارلمان محلی از سوی مردم ماموریت یافته اند که آشنایی با تفکر و برنامه های مدیریت شهری آنان ضروری به نظر می رسد.
منتخب اول مردم در شورای اسلامی پنجم کلانشهر اراک گفت: دعوت از سرمایه گذاران، اعمال مشوق های ویژه برای آنان و ایجاد امنیت در حوزه سرمایه گذاری شهری اولویتی مهم برای این دوره از پارلمان محلی در این کلانشهر است.
مرتضی سورانه افزود: ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه عمران شهری اراک مسئله کلیدی است و در این میان تعامل ویژه بین دستگاه های دولتی، مدیران ارشد استان مرکزی ضروریست و باید از هرگونه از بخشی نگری پرهیز شود.
وی بیان کرد: از مهمترین مولفه های خادمان شورای پنجم این است که نیازهای شهروندان در سطوح و بخش های مختلف را با شیوه علمی و دقیق شناسایی کنند و همراه و همگام با خود مردم با ایده های خلاق و اثربخش در این عرصه گام بردارند.
این منتخب مردم در پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در برنامه های مدیریت جامع شهری باید طرح ها به گونه ای اجرا شود که رفاه و منعفت جمعی را برای مردم فراهم کند نه اینکه آسایش را از آنان بگیرد.
سورانه اظهار کرد: تکیه بر مظاهر خرده فرهنگ های محلی در حوزه ریخت شناسی و آراستگی شهری اهمیت زیادی دارد و در انتخاب نمادها(المان) شهری باید بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصان امر با الگوگیری از شهرهای پیشرفته دنیا، متناسب با فرهنگ و نگاه بومی بهره گرفته شود.
وی گفت: پروژه معطل مانده چندین ساله 55 متری اراک و بافت فرسوده و قدیمی در اطراف بازار تاریخی اراک از مهمترین چالش های فعلی شهر اراک که در دوره پنجم شورای شهر باید به آنها به صورت ویژه پرداخته شود.
سورانه پیشنهاد داد: برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده در اطراف بازار تاریخی اراک باید از روش های نوین شهرسازی بهره گیری کرد و از پوسته تصمیمات ضعیف، مقطعی و ناکاآمد بیرون آمد.
دیگر منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این شهر در سال های گذشته به درآمدهای ناپایدار وابسته بوده که این امر معضل است و باید به سمتی حرکت کرد که درآمدهای پایدار برای شهر ایجاد شود.
سعید نادری افزود: بیشترین درآمد شهر اراک در سال های گذشته مربوط به عوارض ساخت و ساز بوده که این مهم نیز به دلیل رکود ساخت و ساز با مشکلات زیادی همراه شده است.
وی بیان کرد: در کنار امر مهم درآمدهای پایدار باید به مسئله کاهش هزینه ها نیز توجه جدی شود، چرا باید در شهرداری کارکنانی بیش از حد استاندارد به کار گرفته شود؟ این امر فقط افزایش هزینه در پی خواهد داشت.
این منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: طرح های زیادی در اراک تعریف شده که تعدادی از آنها در دست انجام است و بخشی نیز نیمه تمام رها شده است.
نادری عنوان کرد: طولانی شدن اجرای طرح ها نه تنها منظر شهر را نازیبا می کنند، برای موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه دارد و سرمایه گذار نیز انگیزه خود را از دست می دهد.
وی گفت: سویه طرح های عمرانی و فرهنگی در کلانشهر اراک باید طوری باشد که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را حاصل کند.
این منتخب شورای اسلامی پنجم در اراک اضافه کرد: بحث سرمایه گذاری نیز در شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای تحقق این مهم باید بستر سرمایه گذاری و آرامش سرمایه گذاران فراهم شود.
نادی اظهار کرد: مبلمان شهری نوین یکی از خواسته های مهم مردم کلانشهر اراک است که باید در این راستا نیز از متخصصان امر و هنرمندان بومی نهایت بهره را برد و از تجربه های موفق دنیا که مطابقت با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد نیز بی نصیب نماند.
وی گفت: آلودگی هوای اراک از اصلی ترین چالش ها است که مردم بیشتر از طرح های عمرانی و حوزه زیباسازی شهری در آن مطالبه دارند و امید است این مهم در شورای پنجم به صورت ویژه ساماندهی و راهبری شود.
نادری بیان کرد: طرح 55 متری اراک چالش مهم دیگر این شهر است که از حدود 15 سال گذشته تعریف شده و بلاتکلیف مانده است، این مهم باید کارشناسی دقیق شود که اگر نیاز باشد با قدرت ادامه یابد و اگر نیاز نیست، تکلیف مردم مشخص شود.
یکی از بانوان منتخب در پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اراک ظرفیت بالقوه خوبی در گردشگری دارد که در سال های گذشته این مهم مورد بی توجهی قرار گرفته و به ایجاد جاذبه های ماندگاری مسافر و گردشگر در اراک اهمیت داده نشده است.
طوفان محمدی افزود: شهرداری باید در این راستا سرمایه گذاران و افراد خلاق و هنرمند را جذب کند و جاذبه های طبیعی فراوانی این خطه را به عرصه های اشتغال و تولید ثروت تبدیل کند.
وی بیان کرد: اراک شهری تک هسته ای است که تمرکز آن تنها در مرکز شهر است و نیاز است چند هسته تجاری ویژه بر اساس کار کارشناسی و تخصصی در قسمت های مختلف آن ایجاد شود.
این منتخب مردم در شورای اراک ادامه داد: اجرای طرح های ترافیکی برای کلانشهر اراک باید به عنوان اولویت های جدی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا شورای پنجم به طور قطع بحث طرح 55 متری را سال های سال است مردم را بلا تکلیف گذاشته با جدیت دنبال خواهد کرد.
محمدی بیان کرد: اجرای طرح 55 متری نیاز شهر اراک و باید با خرد جمعی تعیین تکلیف شود.
وی اظهار کرد: ایجاد طرح های فضای سبز در سطح محله ای، منطقه ای و شهر از دیگر اولویت هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این راستا از تجربیات شهرهای موفق الگوگیری شود.
این بانوی منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی اراک اضافه کرد: مدیریت یکپارچه شهری نیاز تمام شهرهای ایران است و این مهم باید در اراک که سابقه اندکی در کلانشهر شدن دارد بیشتر مودر توجه باشد و شهرداری باید در این راستا تعامل مطلوبی را بین دستگاه ها و نهادهای مختلف ایجاد کند.
محمدی گفت: بررسی مشکلات محله ای از برنامه های مورد نظر اعضای منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک است و این مهم نیاز به افرادی به عنوان رابطین محله با شورای شهر دارد.
وی اظهار کرد: اراک خاستگاه شخصیت ها و افراد بزرگی است که با وجود عمق خدمات کمتر شناسانده شده اند و این موضوع باید در حوزه بصر شهری و طراحی المان ها مد نظر باشد و عرصه های درنگ در کنار آثار هنری از بزرگان مشاهیر را برای مردم ایجاد کرد.
این بانوی منتخب افزود: شهرداری اراک در سال های گذشته به دلیل نداشتن درآمد کافی اقدام به تراکم فروشی کرده که این مهم مشکلات و ناهماهنگی های فراوانی را در شهر به شکل بافت های بلند و کوتاه ایجاد کرده است.
محمدی بیان کرد: استفاده از مهندسان مشاور بومی برای ساماندهی این مسئله ضروری است، توجه به این مهم نقش موثری در پاسخگویی به طرح های عمران شهری دارد در حالیکه مهندسان مشاور غیربومی هیچ پاسخگویی به این طرح ها ندارند.
وی تاکید کرد: شهرداری باید در اجرای هر طرح نظر و مشارکت مردم را جلب کند و این مهم باید با جدیت تمام دنبال شود.
دکتر کاوه فلک افلاک یکی دیگر از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مدیریت شهری دارای دو سطح فنی و تخصصی و فرهنگی است که هر دوی این بخش ها نیازمند گفتمانی قوی و کارآمد با استفاده از مولفه های مشارکت محور و تخصص گراست.
وی افزود: پیشینه شهر اراک به عنوان الگویی کارآمد در معماری و شهرسازی مطرح بوده اما، امروز درهم ریختگی های زیادی در ساختار عمرانی، زیرساخت ها و سازه ها، منظر بصری، فرهنگی و اجتماعی در آن مشاهده می شود که برازنده یک کلانشهر نیست و باید با آسیب شناسی اصولی در این حوزه ها با استفاده از صاحبان فن و دانشگاهیان، تجمیع تجارب شوراهای گذشته در راستای مدیریت شهری به عنوان مهمترین ماموریت شورای پنجم در راستای آن گام برداشت.
دکتر فلک افلاکی بیان کرد: پیشبرد امور شهری و تقویت امکانات رفاهی و طرح های عمرانی منوط به شناسایی و جذب منابع مالی جدید است و باید شبکه ای همگرا در حوزه سرمایه گذاری در این کلانشهر شکل بگیرد و این مهم نیازمند آن است که حوزه مطالعات شهری و دایره امنیت سرمایه گذاری توسط مدیریت شهری و حوزه های تصمیم سازی کلان و متوسط تقویت شود.
وی یادآور شد: تمرکز بر تقویت همگرایی فرهنگی و اجتماعی و راهبری امور فرهنگی و رفاهی به سمتی که به تقویت سرمایه های اجتماعی و شاخص های فرهنگ بومی و محلی بیانجامد، از دیگر مسائلی است که شهر کارگری اراک با فرهنگ نامتجانس به شدت به آن نیاز دارد.
ایجاد و تقویت سرامحله ها و کتابخانه ها، زیرساخت های ورزشی و فرهنگی، تلاش برای تقویت روحیه همگرایی، خرد جمعی و پرسشگری در لایه های مردمی با موضوعات مدیریت شهری، طرح های کارآمد در مدیریت آسیب های اجتماعی با تکیه بر خلاقیت و ایده های مردمی، بهره گیری هدفمند از نوآوری ها و تجارب شهرهای موفق ایران و جهان از اولویت هایی است که باید شورای پنجم در اراک بر آن به صورت ویژه تمرکز کند.
وی یادآور شد: ارتقای فرهنگ ترافیکی، همراهی مردمی در ساماندهی مدیریت پسماندها، بهبود شرایط آب و هوا و باروری استعدادها و ظرفیت های بوم گردی و حوزه گردشگری و رسوم و سنن به معنای واقعی نیز می تواند در شورای پنجم اراک به عنوان مسایل جدی و محرک های توسعه دنبال شود.
وی اظهار کرد: هر نماینده شورای اسلامی باید زنجیره ای از خرد و تخصص را به عنوان اتاق فکر در کنار خود داشته باشد چرا که شورای شهر محل تضارب افکار و بروز ایده ها و نبوغ مردمی در تصمیم سازی های محلی است و سیاست زدگی، قانونگریزی، تک روی و بخشی نگری در آن جایی ندارد و قطار توسعه شهری با مشارکت همه مسافران به سرمنزل مقصود می رسد.
یکی دیگر از منتخبان شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: اولویت در شورای پنجم باید بر تکمیل طرح های نیمه کاره شهری باشد چرا که طولانی شدن این طرح ها هزینه بر است و بخشی از خدماتی را که مردم باید از آن بهره مند شوند به تاخیر انداخته است.
علی محصولی افزود: چندین تقاطع غیرهمسطح وطرح های عمرانی نیمه کاره در اراک وجود دارد که باید در ابتدای امر تمرکز بر تکمیل ان ها گذاشته شود و از پراکندگی منابع و برنامه ها در حوزه مدیریت شهری اجتناب کرد.
وی توضیح داد: درزمینه مدیریت پسماند در اراک نسبت به قبل اقدامات ارزنده ای صورت گرفته اما مکانیزاسیون در این بخش کامل نیست و باید برنامه تفکیک پسماند از مبدا تا بازیافت اصولی به صورت واقعی در این کلانشهر جامه عمل بپوشد.
وی تاکید کرد: آموزش شهروندی از مولفه های مهم کاری در شورای پنجم باید باشد چرا که ارتقای آگاهی شهروندان مشارکت بیشتر آنان را رقم می زند.
وی گفت: درحال حاضر فضای سبز در کلانشهر اراک با توجه به آلایندگی هوا نیازمند گسترش است به ویژه در منطقه یک شهری این کمبود احساس می شود که باید با تملک زمین در این خصوص سرمایه گذاری و اقدام شود.
محصولی ادامه داد: واگرایی در حوزه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید حل شود چرا که امروز مشکل نبود سرمایه گذار نیست بلکه برخی رفتارها در شهرداری، مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی انگیزه و اعتماد سرمایه گذار را کم می کند و از سویی نیز با منابع مالی محدود در شهرداری نمی توان انتظار تحول افرینی در حوزه شهری داشت.
ایرج رضایی یکی دیگر از منتخبان لیست امید در شوراهای پنجم کلانشهر اراک عنوان کرد: مردم اراک برای نخستین بار در تاریخ سی ساله در اراک برای گزینش نمایندگان شورای اسلامی به لیست رای داده اند بو اینک راه یافتگان این لیست باید رنامه های مدونی برای بهبود وضعیت شهری و اعمال مدیریت درست ارائه دهند و طبق اخلاق نیز باید برنامه های لیست اجرایی شود.
وی افزود: در درجه اول طبق قانون و ظرفیت های قانونی در اختیار اعضای شورای شهر عمل خواهد شد چراکه مردم به واسطه رای خود به لیست امید اعتماد کرده اند و باید از این اعتماد دفاع کرد و پاسخگوی مطالبات مردم به صورت شفاف بود.
منتخب شورای پنجم کلانشهر اراک تصریح کرد: یکی از اصلی ترین برنامه های در نظر گرفته شده انتخاب شهردار پاکدست، قاطع و آشنا به مسائل شهری و شهروندی است چراکه به واسطه مدیریت درست شهری می تواند توسعه و بهبود شهر را رقم زد.
وی بیان کرد: احیای پژوهشکده علمی شهرداری یکی از شاخص ترین برنامه های تدوین شده و پیشنهادی به اعضای شهر پنجم شهر خواهد بود چراکه ضرورت احیای آن کاملا محسوس است و به واسطه این پژوهشکده می توان نواقص موجود در طرح ها را رصد و رفع کرد، همچنین طرح های کارآمد با اثربخشی بالا در شهر اجرایی شود.
رضایی تاکید کرد: اجرای طرح ها در شهر باید با پشتوانه پژوهش و با لحاظ زمانبندی دقیق و پیش بینی بودجه و منابع مالی انجام گیرد و این چنین می توان موفقیت آن را تضمین کرد.
وی اظهار کرد: سازمان ها تابعه شهرداری باید طبق چارت سازمانی جدید ابلاغی وزارت کشور تعریف شوند و نیروی های کارآمد و بومی در این بدنه گمارده ود و امور با برنامه ریزی مدون پیش رود چراکه نمی توان بدون برنامه ریزی توسعه یک کلانشهر را رقم زد.
عضو شورای پنجم کلانشهر اراک عنوان کرد: سند چشم انداز شهری یکی از الزامات شهر اراک است که باید برای بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود به طوری که بتوان 30 آینده شهر را پیش بینی کرد و برای رسیدن به این افق برنامه های تدوین شده و با توجه به ظرفیت های جمعیتی و درآمدزایی شهر توسعه را دنبال کرد.
وی، دریافت عوارض شهرداری، دریافت مالیات از شرکت ها و نهاد های فعال در حوزه شهری و اجرای طرح های اقتصادی موثری را عامل تاثیرگذاری در درآمدزایی در شهر اراک دانست.
رضایی افزود: ایجاد سراهای محله، توجه به مناطق حاشیه ای شهر و فعال سازی بنگاه های زودبازده تابع شهر یکی از ابزارهای درآمدزایی و توسعه شهر مدرن است که شورای پنجم باید با قدرت به آن توجه داشته باشد.
وی، اصلی ترین مشکل کلانشهر اراک را نبود توسعه متوازن عنوان کرد و گفت: اراک شهری با قدمت 200 ساله است که براساس نقشه ای مدون شکل گرفته است اما، به واسطه رشد بی رویه مهاجرت ها استقرار صنایع، توسعه نامتوازن داشته است که فاقد سیمای شهری و قواعد شهرسازی است و این توسعه نامتوازن مشکلات زیست محیطی بسیاری را ایجاد کرده است که رفع این چالش های باید در اولویت کار قرار گیرد.
منتخب شورای پنجم کلانشهر اراک تصریح کرد: برداشت بی رویه از معدن سولفات سدیم تالاب میقان اراک، فعالیت کارخانه های آلاینده، فقدان زیرساخت های شهری مناسب در واقع کوه بلندی از مشکلات را در اراک ایجاد کرده است که برنامه های اثرگذار در این خصوص از شورای شهر پنجم انتظار می رود.
وی بیان کرد: به طور قطع شورای شهر باید با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و مسائل را به صورت شفاف بیان کند و فرصت به منتخبین شورا داده شود تا با برنامه های مشخص گام بردارند ضعف و مشکلات 30ساله را نمی تواند ظرف مدت کوتاهی رفع کرد اما تلاش خواهیم داشت با همدلی و برنامه های کارآمد و بهره مندی از ظرفیت های علمی و نخبگان شهری مسیر توسعه شهر هموار شود.
پیمان رشیدی یکی دیگر از منتخبان شورای اسلامی پنجم اراک گفت: شفاف سازی در همه حوزه های شهرداری شاخص ترین برنامه است که شورای پنجم باید با قدرت به آن توجه داشته باشد تا اطلاعات درست همراه با آگاه سازی به مردم منتقل شود چراکه شفافیت در تصمیم گیری های مردم نقش موثر دارد.
وی گفت: انتخاب شهردار غیرسیاسی همراه با سلامت کاری و متخصص یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر است که باید تجربه مدیریت شهرهای بزرگ را داشته باشد.
رشیدی بیان کرد: عملکرد شهرداری باید در قالب گزارشی جامع در اختیار شورای شهر پنجم اراک قرار گیرد تا بتوان براساس آن برنامه ها و طرح ها اولویت بندی شود، طرح هایی در حاشیه شهر در حال انجام است در صورتی که مرکز شهر قفل شده است به همین دلیل باید وضعیت مالی شهرداری فعلی به صورت شفاف در اختیار شورای شهر قرار گیرد تا بتوان براساس آن تصمیم گیری و اولویت بندی کرد.
وی، با اشاره به فعالیت هزار و 500 نیروی انسانی در سازمان های تابعه شهرداری گفت: باید گزارش کاملی از نیروهای انسانی شهرداری و نوع دسته بندی آنان در اختیار شورا قرار گیرد البته بنای تعدیل نیرو نخواهیم داشت اما، باید ساماندهی لازم به منظور پیشبرد اهداف و برنامه و در نهایت تحقق توسعه شهر صورت گیرد.
منتخب شورای پنجم شهر اراک اظهار کرد: شورای شهر باید عرصه هایی که امکان نفوذ دارد کمک های خود را در مباحث زیرساختی به منظور تسهیل سازی امور اعمال کند، به طور مثال شورای شهر می تواند خدمات و کمک های خود را به حوزه بهداشت و درمان ارائه کند.
وی، با تاکید بر آغاز عملیات اجرایی طرح 55 متری در شورای پنجم گفت: به دلیل اجرایی نشدن این طرح مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد شده است و تمام تلاش ما این است که حداقل وضعیت طرح و واحدهای مسکونی و تجاری داخل این طرح تعیین تکلیف شود و آغاز طرح انجام گیرد.
رشیدی عنوان کرد: هنر مدیریت شهری و شورای پنجم استفاده از سرمایه گذار است و شورای شهر نیز باید امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار در شهر تضمین کند. در حال حاضر باید از سرمایه گذاران خارج از استان و همچنین اراکی های مقیم شهرهای دیگری که تمایل به سرمایه گذاری در اراک را دارند، بهره مند شد و زمینه کار را تسهیل کرد.
وی تاکید کرد: باید بستر لازم برای سرمایه گذاری در اراک فراهم شود و حذف پیچیدگی های اداری و مشکلات بر سر راه سرمایه گذار نیز با تمام توان رفع شود.
منتخب شورای پنجم مهمترین نقص شهر اراک را طرح های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: طرح 55 متری، وضعیت مبلمان شهری، منظر شهری و شاخص های زیباسازی از جمله نواقص کلانشهر اراک است، البته در امر زیرساخت های اداری نیز مشکلاتی وجود دارد که باید به صورت مستند به آنها پرداخت و با توجه به اینکه کار شورا هنوز به طور رسمی آغاز نشده است نمی توان درخصوص مشکلات اداری اظهار نظر قاطع داشت.
فرزانه رحمتی بیان کرد: جذب سرمایه گذار عمرانی واجد شرایط و هدفمند به منظور رفع معضلات شهری و ساماندهی مناطق کم برخوردار با اولویت بندی صحیح علمی یکی از شاخص ترین برنامه های شورای پنجم شهر اراک باید باشد.
وی افزود: تعریف مجدد اولویت های فراموش شده شهری و اتمام طرح های نیمه تمام همچون طرح 55 متری و طرح های نیمه تمام غیراولویت دار نیز باید در این دوره پنجم شورای اسلامی شهر اراک تعیین تکلیف شود.
منتخب شورای پنجم شهر اراک تصریح کرد: تقاطع های غیرهم سطحی در شهر اراک احداث شد که برای احداث آنها اولویتی وجود نداشت و باید به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و هزینه های میلیاردی طرح هایی با بهره وری کم در اولویت چندم قرار گیرد و مواردی همچون تمرکز زدایی از هسته مرکز شهر با ایجاد هسته های جدید در نقاط جانبی اراک در اولویت نخست قرار گیرد.
رحمتی توضیح داد: با ایجاد هسته های جانبی در شهر بار ترافیکی مرکز شهر برطرف و عبور و مرور مردم نیز تسهیل می شود و همچنین دسترسی مردم به امکانات نیز در تمامی نقاط فراهم می شود.
وی، توسعه فضاهای تفریحی و تفرجگاه های به ویژه در مناطق سنجان و کرهرود را یکی از اصلی ترین نیاز شهر اراک دانست و گفت: این طرح باید با اولویت ایجاد زیرساخت های لازم و حفظ باغات این دو شهر و رعایت الزامات زیست محیطی انجام گیرد و در این راستا با سازمان های غیردولتی و فعالان گردشگری نشست های متعددی تشکیل شده است تا طرح با تصمیم سازی درست انجام شود.
منتخب شورای پنجم شهر اراک اظهار کرد: تحقق اهداف و برنامه های شورای شهر اراک منوط به حضور شهرداری موفق و با توان مدیریتی بالاست، معضلات شهری با توان شهرداری قوی رفع می شود و باید مدیریت شهر به دست فردی آگاه به مسائل و مشکلات شهری، توانمند و با تجربه سپرده شود.
وی تصریح کرد: امروز زمان آن فرارسیده است که فردی متخصص سکان مدیریت شهری را بدست گیرد و باید به مدیریت های غیرمتخصص در شهر پایان داده شود و از نیروهای بومی و متخصص در حوزه شهری استمداد کنیم.
رحمتی، با اشاره به توسعه شهر به واسطه توسعه زیرساخت ها گفت: استانداردهای مدیران شهری باید تعریف و رعایت شود و سلامت کاری نیز مورد توجه قرار گیرد.
منتخب شورای پنجم شهر اراک گفت: باید طرح های ایجاد کننده منابع مالی برای شهرداری تعریف شود، توسعه اقتصادی شهر اراک از موارد اولویت دار است و باید از ابزارهای نوین تامین منابع مالی طرح های شهری همچون اوراق اجاره، اوراق بهاردار بورس و فرابورس استفاده کرد.
پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک 11 نفر عضو دارد که از مردادماه این مسئولیت این پارلمان محلی را به مدت چهار سال برعهده می گیرند.
3005/6013/6992خبرنگار: معصومه صفری - آذر اسفندیاری ***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.