به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رحیمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وقف 2 خانه عالم برای روحانیان اعزامی به روستای خسروان و آهنگران و یکهزار و 500 متر زمین در قالب سه قطعه 500 متری در اراضی روستای زلف آبادبرای انجام فعالیت های قرآنی و امور خیریه را پنج مورد از این وقف ها عنوان کرد.
وی یادآور شد: وقف یکهزار متر زمین در روستای گونه شهرستان فراهان برای ساخت مسجد و حسینه توسط خیران و اهالی روستا از دیگر وقف های انجام شده در فراهان در سال جاری است.
حجت الاسلام رحیمی گفت: مسجد و حسینیه روستای گونه نیز به ارزش 10 میلیارد ریال توسط اهالی روستا و خیران ساخته شده است.
وی اظهار کرد: درآمد سالانه وقف در سال 94 در فراهان 40 میلیون ریال بوکه اینمهم پارسال به 250 میلیون ریال افزایش یافت.
مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان افزود: پیش بینی می شود با کمک های افراد و خیران در سال جاری و آینده این مقدار به 500 میلیون تا یک میلیارد ریال نیز برسد.
وی عنوان کرد: برخی حوزه ها برای وقف در فراهان اولویت دارد و برای مثال در زمینه دارو درمانی برای تامین داروهای بیمارانی که توانایی اقلام درمانی خود را ندارند و همچنین سامان آسیب های اجتماعی باید تلاش بیشتری شود و این مهم نیازمند همت و یاری مسئولان مردم و دستگاه های ذیربط است.
حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: 2 وقف در سال گذشته در فراهان در زمینه های مختلف بود که در سه ماه نخست سال جاری با توجه به اقدامات انجام شده و افزایش آگاهی مردم تاکنون شمار وقف ها به 6 مورد رسیده و امید است در طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان سال جاری این موارد در سطح شهرستان افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات این بخش در حوزه عمرانی امامزاده های شهرستان بوده است که از مردم و مسئولان ذیربط تقاضا می شود در این زمینه وارد شده تا با توکل بر خدای متعال، همت و همکاری افراد شاهد حل مشکلات باشیم.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است و در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافته و در این خطه بر اساس آخرین آمار 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.