به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نمازجمعه ساوه افزود: انتخابات امسال بسیار باشکوه و با مشارکت 73 درصدی در نهایت امنیت، آرامش و با حضور همه اقشار و سلایق سیاسی برگزار شد.
وی اظهار کرد: انتخابات همواره عامل تقویت و استحکام پایه های مردم سالاری دینی است و تاثیر واقعی در اعتلای ایران اسلامی دارد.
وی با بیان اینکه دوست و دشمن مردم ایران را برای این حضور تحسین کرده اند، گفت: نوام چامسکی از صاحبنظران غربی اظهار داشته، پیروز واقعی انتخابات رهبر ایران است که زیرکترین و سیاستمدارترین فرد جهان است.
وی افزود: به اعتقاد چامسکی، غرب در برابر آیت الله خامنه ای تحقیر شد.
خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: پیروز واقعی انتخابات، مردم سرافرازی هستند که با نجابت تمام در این آزمون دشمن شکن شرکت کردند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه منتخبان مردم در شوراهای اسلامی و رئیس جمهور منتخب باید به وعده های خود عمل کنند، تاکید کرد: با پایان انتخابات، هم اینک دوران همکاری و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر اتحاد برای حرکت در مسیر توسعه کشور فرا رسیده است.
وی گفت: دولت باید به سفارش های رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از اقشار ضعیف، توسعه روستاها و مناطق محروم، برخورد با فساد و آسیب های اجتماعی، عزت ملی و اقتدار بین المللی توجه داشته باشد.
وی تصریح کرد: افرادی که در انتخابات موفق شده اند باید برای شکر این نعمت به وعده های خود عمل کرده و با احترام نسبت به رقبای خود رفتار کنند.
خطیب جمعه ساوه اضافه کرد: دستگاهای نظارتی به اعتراض و شکایت های احتمالی نامزدهای معترض رسیدگی کنند و با اسناد و مدارک، پاسخ قانع کننده ارائه دهند.
امام جمعه ساوه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: ملک سلمان در دیدار با وی در سخنان نابخردانه ای اظهار داشته سفر وی همکاری استراتژیک و ثبات منطقه ای و جهان را تقویت خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی افزود: عربستان به جای توافق و مشارکت با کشورهای اسلامی با کدخدا رابطه برقرار کرده که در اشتباه بزرگی است.
وی بیان کرد: ضعف عربستان به اندازه ای است که با گذشت بیش از 2 سال در مقابل یمن، شکست خورده است.
وی با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا برای تمامی جنایات عربستان از این رژیم حمایت کرده و در عین حال ادعای حقوق بشر دارد .
وی نسبت به رفتار بی شرمانه رژیم سفاک بحرین نسبت به عالم بزگوار شیخ عیسی قاسم هشدار داد و گفت: سران خائن و دیکتاتور منطقه بدانند با سرکوب مسلمانان نمی توانند آنها را خاموش کنند چراکه ملت اسلام با قهرمانی و دلاوری تمام در صحنه خواهد ایستاد.
حجت الاسلام حسینی گفت: همه امت اسلامی از جمله ایران از مردم مظلوم بحرین پشتیبانی خواهند کرد تا احساس غیرت دینی خود را به جهان اسلام منتقل کنند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ماه رمضان زمینه ای برای طهارت روح و دوری از گناه است که باید به جز روزه ظاهری، مراقب رفتار و کردار خود باشیم.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران ساوجی پس از اقامه نمازجمعه با تجمع بزرگ در محل مصلی شهرستان نسبت به محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر آزاده مردم بحرین اعلام انزجار کردند.
تجمع کنندگان، اقدامات رژیم آل خلیفه را خلاف مبانی انسانی و اسلامی دانسته و خواستار واکنش به موقع سازمان های بین المللی شدند.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.