علی اکبر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تماس ها و پیگیری های نامزدها انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مردم با هیات عالی نظارت استان مرکزی، بر اساس قانون این هیات آماده دریافت شکایات نامزدها و مردم در خصوص نحوه برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه، نحوه انجام وظایف قانونی هیات های اجرایی در هفته انتخابات، فرآیند شمارش و اعلام نتیجه رای گیری است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نتایج شوراهای اسلامی شهر اراک بعد از ساعت اداری روز یک شنبه اعلام شده است بر اساس قانون نامزدها به مدت 2 روز(دوشنبه و سه شنبه) فرصت دارند شکایت های خود را به هیات های نظارت استان تحویل دهند.
سخنگو و عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی خاطر نشان کرد: همه نامزدها و مردم می توانند شکایت های خود را به هیات اجرایی ارایه و رونوشت آن را به هیات نظارت تحویل دهند و یا در صورت تمایل به صورت مستقیم این شکایت ها را هیات های نظارت شهرستان ها ارایه کنند.
کریمی گفت: هیات عالی نظارت برای احقاق حقوق نامزدها همه شکایت ها را با دقت مورد بررسی قرار داده و در چارچوب قانون اجازه تضییع حق هیچ نامزد یا داوطلبی را نمی دهد وبه گزارش ها ارایه شده که از مستندات کافی برخوردار باشند بر اساس قانون رسیدگی می شود.
یک میلیون و 53 هزار و 956 نفر واجد شرایط اخذ رای در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 788 هزار و 130 نفر در این دوره از انتخابات رای خود را به صندوق ها انداختند.
یکهزار و 70 شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی دایر بود.
پنج هزار و 528 داوطلب شامل یکهزار و 204 نامزد در 33 منطقه شهری و پنج هزار و 171 نامزد در 863 روستای واجد تشکیل شورا با هم رقابت کردند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.