به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری چهارشنبه در گردهمایی اصلاح طلبان حامی روحانی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک افزود:آنچه از مناظره های متوجه شدم این بود که نامزدهای همه را به صلح، آزادی و مدارا دعوت می کردند.
وی ادامه داد: همه می گفتند که زن ها باید در مدیریت کشور نقش داشته باشند انگار نه انگار که اینها بودند که تفکیک جنسیتی را مطرح کردند و انگار نه انگار که مطبوعات را فله ای می بستند.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: مردم بزرگ این استان مردمان زمان شناسی هستند که در زمان لازم به صحنه می آیند سرنوشت خود را رقم می زنند و امروز از آن روزهاست که باید به صحنه آیند.
وی عنوان کرد: ما در 2 روز آینده باید یکی از سرنوشت ساز ترین روزهای تاریخ را رقم بزنیم، اگر هشت سال قبل نبود شاید این چنین با حساسیت صحبت نمی کردیم و احساس مسئولیت بدین شکل نبود و ما دیدیم که هشت سال با کشور چه کردند.
جهانگیری افزود:در سیاست داخلی نیروهای انقلاب را رو در روی هم قرار دادندو بزرگان نظام را منزوی کردند و جریان قدرتمند اصلاح طلب را به نقطه ای رساندند که برخی از موضع صلاح طلبی هراس داشتند و با اقتصاد کاری کردند که تصور آن را نمی کردیم.
معاون اول روحانی عنوان کرد: ما در بخش اقتصاد آسیب هایی بسیاری شاهد بودیم، این افراد رفتند در کشور های عضو اوپک تصمیم گرفتند که سهمیه های فروش نفت برداشته شود و درحالی که ایران تحریم بود و فروش سهمیه نفت ایران روزانه 2میلیون بشکه بود که با تحریم ها به یک میلیون بشکه در روز رسید.
وی بیان کرد: با لغو تحریم ها که قیمت نفت نیز کاهش یافت و کشورهای منطقه با تشکیل جلسه تصمیم گرفتند که سقف فروش نفت خود را متوقف کنند و پیام این اقدام این بود که مردم ایران، تا امروز تحریم امریکایی ها را تحمل کردید با این تصمیم خودتان خود را تحریم کنید و ما در مقابل این تصمیم ایستادیم.
وی افزود: یک بار دیگر قدرت دیپلماسی ایران بعد از برجام به رخ کشورهای منطقه کشیده شد و تاکید کردیم تا زمانی که به فروش قبل از تحریم ها بازنگردیم هیچ توافقی امضا نمی کنیم و امروز با افتخار اعلام می کنم به فروش نفت قبل از تحریم ها و حتی بیشتر از آن دست یافته ایم.
جهانگیری ادامه داد: با اقتصاد کشور بد کردند و 700 میلیارد دلار هزینه شد، اما دریغ از ایجاد یک شغل، سفره های مردم کوچکتر شد و معیشت مردم سخت شد.
وی گفت: در این چهار سال در همه زمینه های موفقیت کسب کردیم و در فضای بین المللی برای همکاری با ایران کشورها از یکدیگر سبقت می گیرند.
معاون اول دولت یازدهم بیان کرد: برخی مردم ایران را کوچک کردند و باعث شدند که به ایران زور بگویند و هم اینک ایران به عنوان قلب منطقه در امنیت کامل است و شما جوانان هستید که می توانید قدرت کشور را افزایش دهید.
وی افزود: برنامه های خوبی برای دولت دوازدهم تهیه شده است وخود را برای کارهای بزرگ آماده کنید.
جهانگیری گفت: جوانان تحصیل کرده ایران باید ریسک پذیر و کارآفرین باشند و ما به عنوان دولت نیز در خدمت هستیم ما می توانیم تولید شغل داشته باشیم، زندگی مردم را آبرومند متحول کنیم و میلیاردها دلار در کشور سرمایه گذاری کنیم.
وی ادامه داد: ما در زمینه مسائل سیاسی به همت شما و تدبیر رهبری همه دغدغه ها را برطرف می کنیم با کمک های شما مسائل سیاسی و اقتصادی بین المللی در مسیر درست قرار گرفته است.
وی گفت: روحانی شخصیت بزرگی است و مدیر روزهای سخت و مرد میدان های دشوار است و به روحانی اعماد کنید و با اطمینان از او دفاع کنید.
معاون اول دولت یازدهم تاکید کرد: در این دو روز باقی مانده در روستاها و شهرهای کوچک که برخی افراد می خواهند با دروغ مردم رافریب دهند، گفت و گو کنید انتخابات فرصت گفت و گو است و در 29 اردیبهشت ماه یک حماسه تاریخی دیگری در ایران رخ می هد و همه با هم برای سربلندی دوباره، عزت اسلام، پیروز ملت و دوباره روحانی به صحنه می آییم.
وی گفت: استان مرکزی به واسطه نخبگان، مشاهیر و مفاخری که به کشور هدیه کرده است یکی از سرآمدترین استان های کشور است در عصری که همگان فکر می کردند همه راه ها به بن بست رسیده است، استان مرکزی امام خمینی (ره) را به کشور هدیه کرد که راه جدیدی برای کشور گشود.
معاون اول دکتر روحانی اضافه کرد: استان مرکزی افتخار بزرگی برای ایران است و این استان امیرکبیر را به ایران هدیه کرده است که ما به عنوان جریان اصلاح طلبی افتخار می کنیم که می خواهیم راه توسعه ایران مدرن و پیشرفته را همچون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی ادامه دهیم.
جهانگیری بیان کرد:مردم ایران به پاس این شخصیت ها دست تک تک مردم این دیار را می بوسند.
وی گفت: قلب صنعت کشور در استان مرکزی می تپد و این استان یکی از نقاط برجسته ایران است.
29 اردیبهشت ماه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در کشور برگزار می شود.
6992/3075/ 1876
خبرنگار: آذر اسفندیاری*** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.