حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری عصر روز دوشنبه در جمع حامیان و طرفداران اصلاحات و روحانی در کانون امام خمینی (ره) خمین افزود: نباید گفت که برجام هیچ دردی را از کشور دوا نکرد و یا با معجزه گری می خواهد همه مشکلات کشور را حل کند.
وی ادامه داد: دولتی با منطق و برخورداری از پشتوانه مردمی با حمایت رهبری وارد عرصه شد و جریانی را بوجود آورد که به توافق برجام منتهی شد.
وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: دولت روحانی با شعار اعتدال و همگرایی بین المللی فضا را در داخل عوض کرد و منادی گفت و گو و برخورد عقلانی با دنیا شد و تلاش کرد که اجماع بین المللی علیه ایران را به اجماع صلح و دوستی تبدیل کند.
عضو مجمع روحانیون مبارز بیان کرد: دولت تدبیر و امید فضا را عوض کرد و موجب لغو تحریم های هسته ای شد؛ قفل بانک های دنیا باز شد و پولی که بابت فروش نفت بلوکه شده بود برگردانده شد و راه سوء استفاده برخی ها بسته شد.
وی اظهارکرد: تحریم ها با وجود دلواپسانی که دلواپس منافع خود بودند و از تحریم کاسبی می کردند، لغو و دولت راه را برای اینکه دارایی های ملت به یغما نرود، باز کرد.
حجت الاسلام موسوی لاری افزود: دولت تلاش کرد فضای بین المللی به نفع ایران باشد و لغو 6 قطعنامه علیه کشور، رشد اقتصادی بالای پنج درصد، آغاز کارهای زیربنایی و اشتغالزایی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد.
وی بیان کرد: شاید دولت تدبیر و امید نیز مانند دولت های دیگر دهها نقص داشته باشد و انتقادها باید منصفانه باشد اما توانست نگاه های بسته را تبدیل به نگاه باز و چرخه اقتصادی کشور را روغن کاری کند و به حرکت دراورد.
وی تاکید کرد: آزموده را آزمودن خطا است و یک انسان مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و ما به دوران هشت سال گذشته بر نمی گردیم که کشور را در حصر نگاه داشته بودند.
حجت الاسلام موسوی لاری ادامه داد: دولت روحانی کشور را ریل گذاری کرده ، برنامه هایی را شروع و برنامه هایی نیز برای آینده دارد آن هم بر اساس عقل و با شعار اعتدال گرایی تا کشور را به توسعه برساند.
وی گفت: از ایرانی و ایرانی بودن خود دفاع کنیم و تکلیف این است که برای ایران و اسلام دست حمایت به سمت روحانی دراز کنید تا بتواند کارها و برنامه های خود را با روال منطقی و متکی بر خردمندان انجام دهد.
وی در ادامه اظهارکرد: این نظام باید کارآیی خود را نشان دهد و نمی توان با شعار کشور را پیش برد چرا که نظام اسلامی کارآمد است و می تواند کرامت انسان را حفظ کند و توسعه ، رشد، شکوفایی اقتصادی و معنوی فرا روی انسان قرار دهد.
وی گفت: باید از فکر و اندیشه خردورزان و کارشناشان برای تعالی کشور استفاده کرد و تابلوی نظام کارامد نصب کرد.
وزیرکشور دولت اصلاحات افزود:رد صلاحیت ابزاری در دست برخی شده تا از ورود برخی ها برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری ، نمایندگی مجلس و شورای اسلامی شدن جلوگیری کنند.
وی گفت:فضا برای همه ایرانیانی که دل در گرو ایران دارند و علاقه مند به ، دین ، پیامبر(ص) و امام خمینی و این کشور هستند باید باز باشد.
وی بیان کرد: چرا از حقوق شهروندی فقط باید برای رای دادن استفاده شود و اگر بخواهند از این حقوق خود استفاده کنند برای کاندیدا شدن مجلس شورای اسلامی ، شورای شهر رد صلاحیت می شوند؟
وی افزود: همه مردم حق دارند دیدگاه ها ، ایده ها و نظرات خود را مطرح کنند چون از حقوق شهروندی برخوردارند و ایران را به رشد رسانده و در دنیا سربلند شود.
وی در ادامه گفت: ما اصلاح طلبان به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با تمام وجود وفاداریم و معتقدیم اگر کسی بخواهد با طرح شعار انقلابی گری اصول و معیارهای انقلابی را نادیده بگیرد نمی تواند انقلابی و اصلاح طلب باشد.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود:اصلاح طلبان با پیمانی که با شهیدان ، دلسوختگان جامعه ،عقلا ،خردورزان و کسانی که دارای فکر ،اندیشه و نظر هستند وفادارند. نه اینکه اگر کسی بخواهد لب باز کند و نظرش را بیان کرد لبانش را ببندند؛ ما معتقدیم که این انقلاب متعلق به همه ایرانیان از کرد و بلوچ ،سنی و شیعه است.
حجت الاسلام موسوی لاری گفت: اصلاحات یعنی حرکتی که به تنش و تشنج نه می گوید؛ یعنی بهترین شیوه برای ادامه حرکت و اصلاح طلبی و انقلابی گری؛ معتقد است کسی که پایبند به اندیشه اصلاح طلبی است انقلابی واقعی است.
وی بیان کرد: انقلابی گری به معنای حرکت در چهارچوب و قوانین؛ و رعایت اصول و منش عین اصلاح طلبی است
وی گفت: درخشانترین مدیریت کشور دوران دولت اصلاحات است و در این دولت بدون سیاه نمایی شرایط کشور به گونه ای شد که همسایگان و دنیا برای ایران ارزش قائل بودند.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: فعالیت اقتصادی به گونه ای بود که اقتصاد رونق داشت و شرکت های داخلی و خارجی را در عسلویه جذب کرده بود با هزاران شغل و رشد کشور به پنج درصد رسیده بود و شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم بود.
حجت الاسلام موسوی لاری گفت: درآمد نفتی و درآمد سایر کالای صادراتی به بیش از 700 میلیارد دلار رسیده بود اما در سال 91 دولتی که رشد اقتصادی را به پنج درصد رسانده بود آن را به منهای پنج درصد کاهش داد و درآمد کشور اضافه که نشد بلکه بابک زنجانی ها بردند و بر نگرداندند.
وی گفت: دولت روحانی نمی گذارد و نخواهد گذاشت برخی در حصر بمانند ؛ از فکر ،ایده و اندیشه همه استفاده می کند تا کشور به توسعه و آبادانی برسد.
در این آیین مردم به ویژه جوانان با شعار سلام بر روحانی ،درود بر اصلاحات ، کرد و بلوچ ،شیعه و سنی،رای همه روحانی حمایت خود را از دولت روحانی به نمایش گذاشتند.
این برنامه سخنرانی با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد و برخی نیز با تحرکاتی فضایی ایجاد کردند تا مانع حضور مردم و یا لغو این سخنرانی شوند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/ 3075///6037
خبرنگار: افسانه آروند ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.