به گزارش ایرنا، محمود زمانی در دیدار با مردم روستای ضامنجان گفت: از ابتدای نهضت گازرسانی روستایی تا قبل از دولت یازدهم 14هزار روستا از نعمت گاز در کشور بهره مند شده بودند که دولت این خدمت را به 9 هزار روستای دیگر هدیه داد.
وی با بیان اینکه تنها چند روستای دییگر در استان مرکزی در مراحل پایانی گازرسانی است خاطرنشان کرد:با اتمام عملیات گازرسانی به این روستا، این خطه به استان سبز نبدیل می شود و هیچ روستای بالای 10 خانواروجود ندارد که از نعمت گاز بهره مند نباشد.
زمانی قمی بیان کرد: بهره مندی روستاها از اینترنت و اصلاح شبکه آب و آبرسانی به روستاها نیز از اقداماتی است که در دولت یازدهم جامه عمل پوشیده اما، مسائل و مشکلات زیادی باقی مانده که باید برای رفع آنها تلاش کرد.
استاندار مرکزی با اشاره به این امر که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است تصریح کرد: در سال جاری نیز ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در راستای رفع مسائل، مشکلات و همچنین توسعه اشتغال خرد و روستائی در روستاها برگزار می شود.
زمانی قمی عنوان کرد: توافق هسته ای شرایط و فضای متفاومتی را در استان رقم زده و در سال گذشته افزایش 28 درصدی صادرات و تراز تجاری مثبت، افزایش کشور های مقصد صادراتی از 47 کشور به 69 کشور که نتیجه تعامل با دیگر کشورها است، رقم خورد.
وی، اعطای 720 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به هزار و 65 واحد تولیدی در استان را از دیگر نتایج توافق هسته ای دراستان برشمرد.
استاندار مرکزی در ادامه از کارگاه گونی بافی روستای گوار بازدید کرد و ایجاد این کارگاه را اقدامی مردمی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.
کارگاه گونی بافی روستای گوار با 110 کارگر زن که سرپرست خانوار اداره می شود و در صورت راه اندازی خط تولید این کارگاه برای 30 نفر دیگر نیز اشتغالزایی خواهد شد.
در این بازدید مقرر شد برای حل مشکل سرمایه در گردش این کارگاه همکاری لازم صور بگیرد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد و به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت ایران شهرت دارد.
۷۱۱۴/۶۰۱۳خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.