به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در نشست اعضای هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در ساوه افزود: حضور حماسی و پر رنگ در عرصه انتخابات نشان از اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب دارد که این مهم با اطمینان مردم نسبت به حفظ ارای آنها محقق می شود.
وی ادامه داد: انتخابات و مقوله حضور حماسی برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب، حرف تازه‌ای نیست و مشارکت مردم در این رویداد سیاسی همواره بیانگر آمادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی برای دفاع از ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، اقتدار و مردم‌سالاری دینی را به عنوان یکی از مولفه‌های شاخص حاکمیت اسلامی به جهانیان نشان داده‌اند.
بهاروند اضافه کرد: صیانت از آرا مهمترین وظیفه کارگزاران انتخابات است که مسئولان و دست‌اندرکاران با رعایت قوانین و مقررات، افتخار دیگری در دفتر انقلاب ثبت می‌کنند.
وی با تاکید بر برگزاری انتخابات باشکوه در 29 اردیبهشت ماه گفت: تمامی برگزارکنندگان باید با تمام توان تلاش کنند تا انتخاباتی به یاد ماندنی و پرشور در شهرستان برگزار شود.
وی بیان کرد: بی شک اجرای دقیق قوانین و اما‌نتداری، همراهی و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را به همراه دارد که این مهم با رعایت تمامی الزامات قانونی از سوی برگزارکنندگان حاصل می شود.
فرماندار ساوه بیان کرد: به منظور سهولت در رای‌گیری و دقت عمل بیشتر در دریافت آرای شهروندان، 141 شعبه اخذ رای با بیش از چهار هزار عوامل اجرایی در شهرستان ساوه پیش بینی شده است.
بهاروند با اشاره به اجرای طرح آزمایشی انتخابات الکترونیک در ساوه گفت: در این راستا کاربران رایانه ‌ای انتخابات در اداره‌ها و میادین پرجمعیت ساوه مستقر شدند و رای ‌دهندگان با حضور در حوزه‌های اخذ رای ضمن آشنایی با شیوه رای‌گیری به صورت الکترونیکی به نامزدهای تعیین شده به صورت نمادین رای دادند.
به گفته وی شرایط و فرآیند برگزاری این طرح نمادین با برنامه‌ها و شیوه برگزاری انتخابات اصلی مطابقت دارد و در هر حوزه رای‌گیری نماینده‌هایی از حوزه فرماندار، هیات نظارت، اجرایی و انتظامی حضور داشتند.
وی اظهار کرد: 24 مرحله برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساوه تمام الکترونیکی برگزار می شود و برای شهرهای آوه، نوبران، غرق آباد و روستاهای شهرستان نیز 23 مرحله الکترونیکی و تنها مرحله شمارش آرا به صورت دستی است.
در این نشست اعضای هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری به طور آزمایشی و با استفاده از روش الکترونیکی به نامزدهای تعیین شده به صورت نمادین رای دادند.
یک هزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند.
174 نفر برای عضویت در پنجمین دوره شورای شهر ساوه داوطلب شده بودند که با انصراف 10 نفر از این تعداد، بررسی صلاحیت 164 نفر انجام شد.
از مجموع 127 داوطلب تایید شده 105 نفر معادل 82.5 درصد مرد و 22 نفر معادل 17.5 درصد زن هستند.
انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای این شهرستان برگزار می شود.
حدود چهار هزار نفر در حوزه های نظارت، اجرایی و انتظامات کار برگزاری انتخابات 29 اردیبشهت ماه در این شهرستان را بر عهده دارند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در شهرستان ساوه برگزار می شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.