سید مهدی ساداتی عصر روز یکشنبه در آیین گرامی داشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان نمونه استانی و منطقه ای در خمین، افزود: جامعه فرهنگیان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش به عنوان گروه های مرجع فکری و پیشتازان علم، ادب و فرهنگ با حضوری پر شور و آگاهانه در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور می افزایند و حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.
وی ادامه داد:جامعه دانش آموزی و فرهنگیان خمین جمعیت 20 هزار نفری را شامل می شود و این قشر در ترغیب مردم به حضور و مشارکت گسترده و برگزاری انتخابات سالم و پرشور نقش کلیدی دارند.
وی، با بیان اینکه در انتخابات گذشته 98 درصد از نمایندگان فرماندار از قشر فرهنگی بودند، ادامه داد: این امر نشان از اعتماد فرمانداران به قشر فرهنگی دارد.
ساداتی ادامه داد: حضور فرهنگیان به عنوان مجریان انتخابات در همه انتخابات پررنگ بوده است و بعد از انقلاب فرهنگیان در صف اول عوامل اجرایی قرار داشته و بر همگان آشکار است که مسئولان اجرایی کشور بدون حضور معلم و مدرسه قادر به برگزاری صحیح انتخابات نیستند.
ساداتی اظهارکرد: معلمان در تعیین انتخاب اصلح هم نقش بسیار مهمی دارند چرا که بسیاری از مردم عادی تعیین اصلح را مشروط به تایید قشر فرهنگی می دانند.
وی تاکید کرد: فرهنگیان در توسعه مشارکت سیاسی نقش حیاتی دارند و می طلبد در این دوره از انتخابات این وظیفه مهم را به درستی ایفا کنند.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفته معلم فرصتی ارزشمند است تا از زحمات این قشر تقدیر شود و اگر آیین گرامیداشت برای معلم و استاد شهید مطهری در هرسال در کشور برگزار می شود به دلیل علم و عالم بودن این استاد بزرگ و مقام و جایگاه ارزشمند معلم است.
ساداتی ادامه داد: حضور پررنگ مسئولان در این آیین ها نشانه آن است که آنان با اقتباس از امام خمینی (ره) مقام علم و معلم را گرامی می دارند.
وی گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش‌ و پرورش در ابعاد نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی و فرهنگی زمینه سازتوسعه همه ‌جانبه کشور است و دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات فرهنگیان و تثبیت جایگاه آنان تلاش موثری داشته است.
فرماندار خمین گفت: هرچند کسی منکر مشکلات موجود برای این قشر فرهیخته نیست و امید می رود در آینده در سایه توجه و برنامه و پیگیری دولتمردان این مشکلات نیز با تدبیر و مدیریت حل شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این آیین گفت: تخصیص اعتبار در دستگاه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای تربیت نسل موثر و آینده ساز کشور است و در چند سال گذشته اهتمام ویژه به این بخش شده است.
مهدی محمدی افزود: اهمیت دادن به شغل معلم تنها توجه به مادیات و معیشت این قشر نیست بلکه توجه، تکریم منزلت و جایگاه شامخ معلم در جامعه است.
وی ادامه داد: اعتماد و اخلاص از ویژگی های معلمان در نظام جمهوری اسلامی است و این مهم را از استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری فرا گرفته اند.
محمدی افزود: مشعل هدایت و پرچم دانایی در هر جامعه ای به دست معلم است که با آموزش علم با جهل و نادانی مبارزه می کنند.
وی بیان کرد: اگر می خواهید در جهان و منطقه حرف اول را بزنید به دنبال دانش و علم آموزی حرکت کنید.
محمدی گفت: جامعه ای که محوریت آن بر عنصر علم، دانایی ، کار و دین باشد، با عقب افتادگی، وابستگی و سرسپردگی هیچ انسی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: معلمی تنها یک شغل و حرفه نیست بلکه رسالتی بزرگ است که در راستای انسان سازی معنا می یابد.
اجرای سرود، نمایش و تجلیل از 14 معلم نمونه استانی و 27 معلم نمونه شهرستانی از دیگر برنامه های این آیین بود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.