سرهنگ محمود رضایی روز یکشنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی، افزود:140 میلیارد ریال از این منابع مالی از محل اعتبارات بنیاد برکت و هفت میلیارد و 600 میلیون ریال از منابع اعتباری قرارگاه خاتم الانبیاء است.
وی اظهارکرد: اعتبار بنیاد برکت در چهارچشمه از دهستان های محروم خمین برای اجرای طرح های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی و بهداشتی و توسط نیروهای فنی و متخصص جهادی هزینه می شود.
وی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی از محل منابع قرارگاه خاتم الانبیا نیز برای ساخت و ساز و طرح های عمرانی در شهر و روستا در قالب طرح قرب و جواد الائمه هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح جواد الائمه در مناطق محروم خمین در احمد اباد، عباس آباد، فیروزآباد و گوشه عظیم و در راستای توسعه زیر ساخت های آموزشی صرف می شود.
سرهنگ رضایی افزود: اردوهای هفت روزه، سه روزه و یک روزه بسیج سازندگی پارسال در روستاهای محروم این شهرستان برگزار شد.
وی بیان کرد: در اردوهای یک روزه سه هزار و 500 نفر ساعت، سه روزه 750 نفر روز ، هفت روزه یک هزار نفر روز شرکت کردند.
وی، ایجاد اشتغال مولد را از اهداف اصلی بسیج سازندگی برشمرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، آبادانی مناطق محروم، آشنایی با مهارت های زندگی از دیگر اهداف است.
سرهنگ رضایی بیان کرد: بسیج سازندگی در سه عرصه مهم مشغول به فعالیت است که محرومیت زدایی از مناطق توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته از اولویت هاست.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: در کنار توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و قرار دادن خمین در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته، بسیج سازندگی نیز در رفع محرومت در مناطق محروم این شهرستان تاثیر گذار بوده است.
سید مهدی ساداتی افزود: نیروهای بسیجی پارسال در اجرای طرح های عمرانی، آموزشی و کشاورزی فعال بودند که تلاش این بسیجیان در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی شهرستان ستودنی است.
وی ادامه داد: امیداست امسال نیز این نیروهای خدوم با تلاش مضاعف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال گام بردارند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر،دو بخش و هفت دهستان دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.