به گزارش ایرنا، سردار یوسف مولایی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کرج، به اهداف بسیج سازندگی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید کلیدهای وجود بسیج سازندگی است چراکه در کشور منابع و ظرفیت هایی وجود دارد که همچنان مغفول مانده و به اندازه کافی به آنها پرداخته نشده است.
سردار مولایی گفت: فرزندان این کشور هر کجا که وارد شدند فاتح بوده اند چراکه اگر این جوانان اراده کنند به دستاوردهای ارزشمندی می رسند ولی اکنون به این ظرفیت بزرگ اهمیت داده نشده است.
وی افزود: فرهنگ کار و تلاش با اقدامات جوانان تحصیل کرده و جهادگر بسیج سازندگی نهادینه می شود چراکه اکنون نیروی جوان در کشور به وفور وجود دارد ولی اعتقاد به کار و تلاش کمرنگ شده است.
فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه دوران دفاع مقدس درس های فراوانی به جوانان امروز می دهد اضافه کرد: در این دوران ما می توانیم به معنای واقعی در بین جوانان مشق و اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت های بدون استفاده فراوانی وجود دارد گفت: می توان با شناسایی موقعیت ها و ایجاد فرهنگ درست کار کردن اقدامات قابل توجهی را عملی و اجرایی کرد.
سردار مولایی افزود: در استان البرز نیز نمونه های بارزی از تلاش جوانان و بهره برداری از ظرفیت های موجود وجود دارد، در اشتهارد برخلاف تصورها کاشت و برداشت زعفران با توجه به شرایط اب و هوایی صورت می گیرد چراکه برخی بر این باور بودند زعفران تنها در خراسان کشت می شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیج سازدگی در نظر دارد از ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کند و در این راه جوانان را به کار گرفته و با استفاده از نیروی جوانی و فکر آنها اقدامات بزرگی در کشور پیگیری و اجرایی می شود.
مولایی گفت: غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیروی جوانی که از این طریق جوانان بیکار، مسئولیت پذیر شده و به دولت برای آبادانی روستاها و مناطق محروم کمک می کنند و از سوی دیگر مهارت کسب کرده و در آینده از آن استفاده می کنند.
وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در البرز افزود: از سال 93 تا سال 95 از سوی سپاه استان البرز برای ایجاد کارگاه های کوچک و اشتغالزایی 61 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد که در مجموع 16 هزار شغل ایجاد شده است.
سردار مولایی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال ادامه داد: از مسئولان انتظار می رود در این راه تلاش بیشتری برای اشتغالزایی داشته باشند چراکه منابع به اندازه کافی وجود دارد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.