به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در جمع مردم اراک افزود: آلودگی هوا و محیط زیست در نتیجه فعالیت برخی از صنایع یکی از مشکلات اصلی امروز کشور است که دولت ها تاکنون هیچ قدم موثری در راستای حفظ این مهم برنداشته اند.
وی ادامه داد: اگر بتوان صنایع موجود را با تغییرات مدون در تولید و به روز رسانی تجهیزات حفظ کرد، کار بزرگ و شایسته انجام شده است اما در غیر این صورت، محیط زیست بر صنایع ارجحیت داشته و صنعتی که محیط زیست را به مخاطره بیندازد محکوم به تعطیلی است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چندین سال است که مردم استان مرکزی به خصوص شهر اراک از مشکل آلودگی هوا رنج می برند اما صدای این مردم به گوش هیچ کس نمی رسد و مسئولان این استان همچنان درگیر جلسات و صدور صورت جلسه هستند.
وی اظهار کرد: مسئولان این استان یا باید این مشکل را در اسرع وقت حل کنند و یا صادقانه به مردم بگویند که قادر به حل این مشکل نیسیتم و میدان را برای افراد توانمندی که قادر به حل این مشکلات هستند باز کنند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: شهروندان استان مرکزی و کلانشهر اراک از مشکل آلودگی هوا در رنج هستند، بسیاری از مردم این استان درگیر بیماری های مختلف شده اند و امروز باید از نشست ها فاصله گرفت چرا که نوبت اقدام و عمل برای حل مشکلات است و توقف در تصمیم گیری به هیچ عنوان جایز نیست.
وی تعطیلی کارگاه ها و کارخانه های نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و ادامه داد: با بررسی دقیقی که از میزان منابع ملی انجام شده معتقدیم که مشکلات صنایع کشور به راحتی قابل حل است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تعطیلی صنایع نه تنها راه را برای جذب نیروی کار جدید بسته است بلکه بسیاری از واحدهای تولید با اخراج نیروهای خود هر روز به بیکاران کشور اضافه می کنند و امروز پسران بیکار در کنار پدرانی که در نتیجه تعطیلی کارخانه های بیکار شده اند، در خانه نشسته اند.
وی با بیان اینکه باید با اقدام سریع و انقلابی مشکلات صنایع کشور را حل کرد، توضیح داد: ما معتقدیم که با بهره گیری از ظرفیت 50 درصدی صنعت گراها، بهره گیری از اعتبارات ملی و استفاده از ظرفیت جوانان می توان در هر سال 25 درصد از 17 هزار واحد صنعتی مشکل دار کشور را به مدار تولید بازگرداند.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: کشور ایران از ثروت و نعمت های خدادادی بسیاری برخوردار است که اگر نیمی از این ثروت و درآمد کشور در راستای احیای کارخانه های صنعتی به کار گرفته می شد، صنایع کشور با مشکل رکود مواجه نبودند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده، بسیاری از کارخانه های صنعتی استان مرکزی در سال های گذشته به تعطیلی کشیده شده اند و باید از مسئولان این استان پرسید با وجود نقدینگی بسیار بالای کشور و این استان، چرا تا کنون اقدامی برای حل مشکلات این صنایع انجام نداده اند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت کار و کرامت معتقد است باید مردم و به خصوص جوانان را باور داشت و راه حل مشکلات را در داخل کشور جستجو کرد.
وی بیان کرد: این که گره مشکلات به دست جوانان و ملت مومن ایران اسلامی باز می شود باید برای مسئولان به یک باور تبدیل شود و کسانی که ارتباط با بیگانه را حلال مشکلات می دانند به توانمندی های داخل و ملت ایران اسلامی باور ندارند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: بهره گیری از ظرفیت های داخلی و گشودن درها و مسئولیت سپاری به جوانان، محور برنامه های دولت کار و کرامت است که از بدو فعالیت این مهم عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه تنها با یارانه زندگی خود را سپری می کنند در صورتی که می توان از منابع کشور اعتباراتی را برای حمایت و توانمندی این قشر از جامعه تخصیص داد که این مهم نیز یکی از برنامه های دولت کار و کرامت خواهد بود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زندگی بسیاری از افراد کم برخوردار در نقاط مختلف کشور به خصوص خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفته است و باید باور کرد که با 45 هزار تومان نمی توان یکی زندگی حتی معمولی را در یک ماه تجربه کرد.
وی بیان کرد: ما به عنوان دولت و خادم مردم نمی توانیم نسبت به این افراد بی تفاوت باشیم بنابراین حل مشکلات خانواده های محروم و کم برخوردار یکی از تکالیف اصلی دولت کار و کرامت محسوب می شود.
حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: قانون اساسی دولت ها را مکلف ساخته که در هر دوره باید میزان بیکاری از کاهش چشمگیری داشته باشد و کاهش میزان بیکاری از 12 به هشت درصد در برنامه ششم توسعه عنوان شده است بنابراین چراغ راه برای دولت آینده مشخص است و باید همه برنامه ها بر این اساس تدوین شود.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه کمبود منابع مالی ندارد بلکه ضعف مدیریتی مهمترین مشکل کشور است چرا که با وجود ثروت و ظرفیت های عظیم در بخش های مختلف هیچ اقدامی در راستای ارتقاء سطح معیشتی مردم و حل مشکل بیکاری انجام نشده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تحویل مسکن مهر یکی از برنامه های امسال دولت یازدهم بود در صورتی که باید از مسئولان پرسید آیا نمی شد این مسکن را در همان سال اول دولت به مردم تحویل داد و افرادی را که با فروش فرش و وسایل خانگی خود اقدام به خرید مسکن کرده اند را چهار سال چشم انتظار نگذاشت.
وی بیان کرد: با وجود ازدواج سالانه 700 هزار زوج و وجود بافت های فرسوده در نقاط مختلف کشور می توان با راه اندازی ساخت و ساز و مسکن سازی ضمن ارائه خدمات مطلوب به زوج های جوان گامی اساسی در راستای اشتغالزایی برداشت که این مهم نیز یکی از برنامه های دولت کار و کرامت است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: همچنین حل مشکل حاشیه نشینی از قبیل تثبیت مالکیت، ارائه خدمات مطلوب رفاهی، آموزشی و تفریحی و مرمت مسکن این قشر از جامعه یکی از برنامه های دولت کار و کرامت است.
وی گفت: فرهنگیان به عنوان برنامه ریزان آینده و مربیان آینده سازان کشور در شرایط مالی بسیار نامناسبی به سر می برند به طوری که از صندوقی که خودشان راه اندازی و سرمایه گذاری کرده اند نمی توانند هیچ منفعتی داشته باشند و دولت کار و کرامت، مشکلات این قشر از جامعه را حل خواهد کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چهار سال پایانی فعالیتم در سازمان بازرسی کشور، رهبر معظم انقلاب فرمانی در خصوص مبارزه با فساد مالی صادر کردند که فعالیت همه وزارتخانه ها و سازمان های کشور مورد آسیب شناسی قرار گرفت اما تا کنون هیچ اقدامی در خصوص آسیب زدایی در نهادهای دولتی صورت نگرفته است.
وی گفت: در صورت اعتماد مردم به بنده، طرح راه اندازی سامانه جامع اطلاعات در بخش های نظام بانکی، فعالیت های بازرگانی، گمرکات و نظارت را در برنامه های اصلی خود دارم که در این صورت همه فعالیت های اقتصادی کشور برای مردم شفاف سازی و قابل مشاهده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: افزایش درآمد دولت از محل مالیات یکی از افتخارهای دولت یازدهم است اما باید دید این میزان مالیات از افراد و کسبه خوش حساب دریافت شده و یا از کسانی که کانتینری کالا قاچاق می کنند و یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کنند.
وی حجاب و عفاف را در نتیجه احیای حیا در جامعه دانست و گفت: حفظ حجاب اسلامی یکی از الزامات در جامعه ایران اسلامی و از اصول قانون اساسی است اما این حفظ حجاب با چادر در هیچ کجای قانون عنوان نشده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را قدرت مطلق منطقه دانست و گفت: بسیاری از سیاسیون غربی معتقدند که هیچ قراردادی را نمی توان بدون در نظر گرفتن نقش موثر ایران در منطقه منعقد کرد که این مهم در نتیجه سلحشوری و حضور جوانان غیور ایران اسلامی در صحنه است که باید مسئولان باید قدردان این حضور باشند.
وی در ادامه سخنان خود برجام را به مثابه یک چک دانست و گفت: دولت فعلی توانایی تامین این چک را ندارد اما دولت کار و کرامت برای تامین این چک برنامه ریزی کرده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: دولت فعلی در جریان تبلیغات انتخاباتی 2 راه بیشتر ندارد به طوری که یا باید بگوید کارهایی انجام داده که در نیمه راه است، که مردم معتقدند این دولت به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده است و یا اینکه طرح رقیب هراسی را مطرح کند که از این طریق بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
حاضران در این آیین با شعارهای ای پسر فاطمه حمایتت می کنیم، مرکزی یک کلام رئیسی والسلام، ابراهیم بت شکن بت فساد بشکن، صل علی محمد بوی بهشتی آمد و صل علی محمد یاور رهبر آمد نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراهی می کردند.
دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های حجت الاسلام رئیسی در سفر یک روزه به اراک بود.
3017/3075/1860/خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.