حسین بختیاری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست شورای تامین استان مرکزی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه، مسایل و رویدادهای روز استان مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت و ازجمله موارد مطرح شده توسط یکی از اعضای شورا، سخنرانی فائزه هاشمی و جواد امام در آیین گشایش ستاد دکتر روحانی در اراک بود.
وی ادامه داد: دادستان در نشست شورای تامین عنوان کرد که خانم فائزه هاشمی به شش سال حبس و 5 سال محکومیت از فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده و باتوجه به مجازات تکمیلی، طبق حکم تا حدود یکسال دیگرحق سخنرانی و فعالیت سیاسی ندارد.
فرماندار اراک تصریح کرد: استاندار مرکزی نیز در این نشست اعلام کرد که باید به همه افراد و شخصیت های سیاسی کشور از هر جناح بر اساس قانون، اجازه سخنرانی داده شود.
بختیاری بیان کرد: استاندار مرکزی در ادامه این نشست خواستار اجرای مر قانون شد و افزود: جواد امام سبقه دیرینه ای در جبهه دارد و از افراد دلسوز نظام به شمار می رود ولی، باید با افرادی که به هر صورت بر اساس قانون و نظر قاضی از فعالیت های سیاسی و فرهنگی منع شده اند، مطابق قانون رفتار شود و همه تابع قانون هستیم.
فرماندار اراک ادامه داد: نظر دادستان اراک در این خصوص به رئیس ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی ابلاغ شد و نامه ارسالی معاون فرماندار در این خصوص با شرح واقعه همراه نشده و شورای تامین استان مرکزی هیچ محدودیتی برای فعالان سیاسی کشورو سخنرانان قائل نیست، مگر اینکه قانون محدودیتی قائل شود.
دکتر بختیاری افزود: استاندار مرکزی مدافع آزادی بیان و طرح نظرات همه جناح های کشور در استان هستند و بارها بر این امر تاکید کرده اند.
فرماندار اراک ادامه داد: از ستاد آقای دکتر روحانی عذرخواهی می کنم و قصور معاون فرماندار را می پذیرم.
فائزه هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه در آیین گشایش ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی در سالن پامچال تالار آیینه اراک حاضر شد و سخنرانی نکرد.
رضا آستانه مسئول ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی و جواد امام مدیرعامل بنیاد باران در این آیین سخنرانی کردند.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.