دکتر حسن طاهراحمدی روز شنبه در آیین نکوداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: 200 کمیته فنی و بهداشت حرفه ای کار ایجاد شده که صنایع را به صورت موثر مورد بازرسی قرار می دهند.
وی بیان کرد: بهداشت حرفه ای شاخه ای از علم بهداشت است که به سلامت در محیط کار پرداخته و با بررسی و ارزشیابی، موارد آسیب زا در جامعه کارگری را کنترل می کند.
طاهر احمدی تصریح کرد: بهداشت محیط سبب ایجاد امنیت و آرامش در محیط کار شده و در افزایش کمیت و کیفیت محصولات نقش بسیار زیادی دارد.
وی در ادامه با اشاره به هفته سلامت گفت: 76 درصد از مجموع بیماری های کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تغذیه ناسالم، هوای نامطلوب، تحرک نداشتن، ورزش نکردن و استفاده از دخانیات را از جمله دلایل شیوع بیماری های غیر واگیر دار عنوان و تصریح کرد: بیماری های غیر واگیر موجب افزایش مرگ و میر در جامعه شده است.
طاهر احمدی گفت: بهداشت حرفه ای مصداقی بارز از سلامت است که سفیران سلامت موظف هستند در این راستا پیام سلامت را به مردم منتقل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز افزود: پارسال حوادث کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، انجمن های صنفی، کارگری و کارفرمایی، بازرسان کار و کارشناسان بهداشت، کاهش 17 درصدی داشته است.
محمد تقی آبایی هزاوه، اجرای مدل خود بازرسی، استقرار مسئولان ایمنی در صنایع، اجرای آیین نامه ایمنی پیمانکاران و 13 هزار ساعت آموزش ایمنی و ارزیابی ریسک و خطر را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.
حدود 300 هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.