به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسای اتاق های بازرگانی، اتحادیه های صنفی و مدیران اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: این میزان تسهیلات به یک هزار و 361 واحد صنعتی داده شده تا با رونق اقتصادی به اشتغالزایی استان کمک کنند.
وی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان مرکزی در بدو فعالیت دولت یازدهم 10 و چهار صدم درصد بود که این شاخص اکنون در استان مرکزی به هفت و سه دهم درصد رسیده است.
وی توضیح داد: معنای این شاخص کاهش نرخ بیکاری نیست و در حال حاضر بیکاری قشر تحصیلکرده بیشتر موجب ناراحتی و رنجش مسئولان شده است.
استاندار مرکزی گفت: عمده بیکاری استان مرکزی در شهرستان های اراک و خمین است و مسیری که دولت برای کمک به کاهش نرخ بیکاری آغاز کرده نیاز به برنامه ریزی مدون دارد و مشکلات یک شبه حل نمی شود.
زمانی قمی افزود: نرخ بیکاری با تلاش، همکاری و مدیریت مناسب کاهش پیدا می کند و دولتی که سیاستش پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از بیکاری است و صادرات آن 730 میلیون و واردات آن 291 میلیون است در مسیر تعطیلی کارخانه نیست و می کوشد گره گشایی کند.
وی ادامه داد: نوسان شدید ارز، خزانه خالی و فروش 900 هزار بشکه نفت و تصویب قطعنامه ها علیه ایران بازیچه و مسئله کمی نبود و اگر این روال ادامه می یافت دولت توان نداشت حتی حقوق کارمندان را پرداخت کند.
وی اظهار کرد: پایین آمدن نرخ تورم از 40 درصد به زیر 10 درصد اقدام مثبت دیگر دولت تدبیر و امید در طول مدیریت مطلوبش بوده است.
استاندار استان مرکزی گفت: بعد از 37 سال تراز صادرات و واردات کشور مثبت شد و صادرات 900 هزار بشکه به 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت رسیده است.
زمانی قمی خطاب به مخالفان گفت: چرا عکس مار برای مردم می کشید، اگر اقدامات دولت در حوزه اقتصادی مثبت نیست، پس چیست؟
وی اظهار کرد: در این استان 43 نشست اقتصاد مقاومتی برگزار شده که در نخستین نشست، مشکلات واحد تولیدی در ساوه در سایه رهنمودهای کارشناسی رفع شد.
وی گفت: تداوم فعالیت شرکت واگن پارس اراک از دیگر اقدامات برجسته دولت تدبیر و امید در راستای کاهش بیکاری و ایجاد امید و نشاط در استان مرکزی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حمایت از اصناف از سیاست های مهم دولت است و اجازه داده نمی شود که هیچ کانون شغلی به دلیل فشارهای بی حساب تعطیل شود.
استاندار استان مرکزی گفت: کسی منکر مشکلات نیست اما همه تلاش به کار گرفته شده تا با همراهی مردم و مسئولان برای تنگناها و مشکلات چاره سازی شود.
زمانی قمی افزود: وزیری که در کنار خود امثال بابک زنجانی را نداشته، موفق شد تا از محل فروش میعانات گازی به 9 هزار روستا گازرسانی انجام دهد و این نشان از جدیت دولت و پاکدستی مدیران دارد.
وی ادامه داد: کارکنان و کارشناسان ادارات و دوایر دولتی باید در راستای قانون عمل کنند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با خاطی برخورد جدی می شود و با استفاده از اختیارات قانونی به مدت سه ماه از کار معلق می شود.
9 هزار و 400 پروانه کسب در استان مرکزی سال گذشته ابطال شد که بیشترین پروانه ها مربوط به اراک و کمترین آن مربوط به فراهان است.
در استان مرکزی به ازای هر30 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و سال گذشته 103 هزار بازرسی انجام شده که هفت هزار و 400 پروند تشکیل و این صنوف به 12 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
عمده مشکلات صنوف استان مرکزی ، حذف حریم و حدود صنفی، قانون تامین اجتماعی و کار، آموزش فنی و حرفه ای، روز بازارها، مشاغل خانگی، کمبود سرمایه در گردش، رشد واحدهای فاقد پروانه است.
در این نشست تعدادی از نمایندگان اتحادیه های صنفی مشکلات خود را مطرح کردند.
23 هزار و 133 واحد صنفی در قالب 50 اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.