مصطفی مشایخی روز چهارشنبه درنشست با فرماندار خمین افزود: شهدا میراث ماندگار انقلاب اسلامی هستند و حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس نمایشی از ماندگاری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها است.
وی ادامه داد: جمع آوری یک هزار مصاحبه شفاهی با ایثارگران، جانبازان و خاطرات آنها از دوران دفاع مقدس در طی سال های اخیر از فعالیت های این بنیاد بوده است.
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اظهار کرد: در 47 نقطه این استان یادمان شهدا در 2 بخش دولتی و عمومی در حال احداث است.
مشایخی افزود: این یادمان های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی 88 درصدی است و در هریادمان یک پایگاه فرهنگی نیز دائر می شود.
مشایخی تعداد شهدای گمنام را درسطح استان 128 شهید عنوان کرد و گفت: 99 شهید گمنام در 30 نقطه عمومی در سطح استان و 29 شهید دیگر در دستگاه های دولتی و دانشگاها خاکسپاری شده اند.
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس افزود: برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس در جذب جوانان و نسل سوم انقلاب به سمت فداکاری ها و اخلاق مداری های شهدا نقش ارزشمندی دارد.
وی خاطر نشان کرد: امسال 30 عنوان کتاب با محوریت ارزش های دفاع مقدس و در بخش کودک منتشر خواهد شد.
مشایخی ادامه داد: در سال گذشته نیز 20 عنوان کتاب به چاپ رسیده است که درهفته دفاع مقدس رو نمایی خواهد شد.
مشایخی بیان کرد: ازدیگر فعالیت های بنیاد تدوین پنج فیلم مستند در حوزه ارزش های دفاع مقدس است که در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: از دیگر برنامه های این بنیاد نگارخانه دفاع مقدس برای نمایش آثار فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس است که توسط هنرمندان در زمینه های مختلف هنری راه اندازی می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: مردم شهید پرورخمین نقش موثری در حفظ ارزش های نظام و دفاع مقدس دارند.
سید مهدی ساداتی افزود: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بسترسازی مناسب برای نسل های بعد ازانقلاب است تا با ایثارگری ها و از خودگذشتگی های دلاورمردان دفاع مقدس آشنا شوند.
وی ادامه داد: حضورشهدای گمنام دراین شهرستان سند ماندگاری انقلاب است و 2 عنوان کتاب نیز در خصوص شهدای این شهرستان تاکنون منتشر شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی داری یک هزار شهید، 2 هزار و 500 جانباز، 90 آزاده است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.