به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی عصر دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه شهری یکهزار و 296 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 51 نفر معادل چهار درصد انصراف داده اند و یکهزار و 203 نفر معادل 92 و 98 صدم درصد تایید و 42 داوطلب معادل سه و 24 صدم درصد رد صلاحیت شده اند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: در حوزه شوراهای اسلامی روستایی نیز پنج هزار و 323 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 69 نفر معادل یک و سه صدم درصد انصراف داده اند و صلاحیت پنج هزار و 86 نفر معادل 95 و 94 صدم درصد تایید و 168 داوطلب معادل سه و 16 صدم درصد رد صلاحیت شدند.
حسن بیگی اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان همزمان با سراسر کشور از 30 اسفندماه 95 آغاز و تا آخرین دقایق ششم فروردین ماه امسال ادامه داشت و در این مدت 6 هزار و 50 نفر ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به دوره چهارم حدود 10 درصد افزایش داشت.
وی عنوان کرد: حضور ثبت نام کنندگان زن در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا 315 نفر بود که این حضور در ثبت نام دوره پنجم به 421 نفر افزایش یافت.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: در این دوره 863 روستا داری واجد شرایط تشکیل شوراها در استان شناسایی شد که از این تعداد 40 روستای بزرگ با شوراهای پنج نفره و بقیه با اعضای سه نفره است.
حسن بیگی تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر اراک در دوره پنجم 11 نفر، ساوه 9 نفر، خمین هفت نفر و 30 شهر دیگر این استان پنج نفره تعیین شده است.
وی گفت: از 863 روستای دارای شرایط تشکیل شوراهای اسلامی، در هفت روستا داوطلبی برای این انتخابات ثبت نام نکرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی افزود: تعداد روستاهای واجد شرایطی که در دوره چهارم ثبت نام نکرده بودند، 41 روستا بوده است.
حسن بیگی یادآور شد: ستاد انتخابات کشور از دی ماه سال 95 تشکیل و استان مرکزی جزو نخستین استان هایی بود که این ستاد را در 14 دی ماه تشکیل داد.
وی عنوان کرد: ستاد انتخابات این استان دارای 10 عضو از جمله معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی، مسئول دبیرخانه، مدیر کل ثبت احوال و مسئولان 6 کمیته تخصصی امنیتی، حراست و استعلامات، حقوقی، فناوری اطلاعات، پشتیبانی و اطلاع رسانی است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: این ستاد تاکنون 10 نشست داشته که تا نشست نهم آن 68 مصوبه به همراه داشته و همه آنها اجرایی شده است.
حسن بیگی گفت: ستاد انتخابات در واقع مرکزی برای پشتیبانی از فرمانداری ها و بخشداری ها است زیرا طبق قانون فرمانداران و بخشداران مجری انتخابات هستند.
وی بیان کرد: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات این استان آموزش های لازم را به مدت 2 روز در مشهد مقدس و تهران فرا گرفته اند و آموزش هیات های اجرایی نیز از روز گذشته آغاز و تا فردا (سه شنبه) ادامه دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی اضافه کرد: 35 هیات اجرایی در استان مرکزی برای انتخابات شوراهای اسلامی و 23 هیات اجرایی برای انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته است.
حسن بیگی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی برای تمام شهرهای کشور که دارای هفت و 9 نفر عضو در شوراها باشند به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود که این مهم در استان مرکزی شامل شهرهای خمین و ساوه می شود.
وی تصریح کرد: تعداد واجدان شرایط رای، صندوق های شعب اخذ رای و محل های رای گیری هنوز اعلام و مشخص نشده و این آمار نیز در مرحله خود اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: به دنبال جنجال و تشویش اذهان نیستیم و شایسته است که منتقدان به جای تخریب، انصاف را سرلوحه خود قرار دهند.
وی ادامه داد: صورت جلسه نهایی هیات های اجرایی و مدارک و استعلامات مراجع چهارگانه از سوی بخشداران و فرمانداران به هیات های نظارت ارسال شده است.
حسن بیگی ادامه داد: به رغم تعطیلات نوروزی با تعامل و همکاری های صورت گرفته استقبال مناسبی از سوی داوطلبان انتخابات انجام شد و در مقایسه با دوره قبل 10 درصد رشد به ثبت رسید.
وی افزود: قانونمندی، امنیت، اخلاق مداری، بی طرفی، امانتداری و صیانت از آرای مردم و تلاش برای حضور حداکثری آحاد جامعه از اهداف اصلی ستاد انتخابات است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.