رضا مرادی در گفت و گو با ایرنا افزود: با عبور سامانه ناپایدار جوی و استقرار مرکز پرفشار بر روی کشور دمای هوا صبح روز جاری به طور محسوسی کاهش یافت.
وی بیان کرد: از 11 ایستگاه هواشناسی این استان، دمای هوای هفت ایستگاه آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، شازند، غرق آباد و کمیجان به زیر صفر رسید.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: پیش بینی می شود دمای هوای شهرهای مختلف این استان در در روزهای آتی به تدریج افزایش یابد و این افزایش دما در دمای روزانه محسوس تر خواهد بود.
مرادی عنوان کرد: پیش بینی شده کمینه دمای این استان فردا (پنجشنبه) یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش یابد اما با این وجود دمای هوای برخی از مناطق سردسیر استان زیر صفر خواهد بود.
وی گفت: وضعیت هوا برای امروز و فردا جو پایدار و آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی شده و برای روز جمعه بر اساس نقشه های فعلی هواشناسی حاکی از عبور یک موج ضعیف بارشی از نوار شمالی کشور است که بر اثر آن در ساعات بعدازظهر این روز احتمال رگبارهای پراکنده در نواحی شمالی و وزش باد دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: کمیجان با کمینه دمای سه و چهار دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ساوه با بیشینه دمای 12 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95) تاکنون 261 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.