شکرالله حسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی 6 هزار و 691 نفر اعلام نامزدی کرده اند درحالیکه شمار داوطلبان در رقابت های انتخاباتی شوراهای چهارم در این استان 6 هزار و 50 نفر بوده است.
وی توضیح داد:یکهزار و 292 نفر از مجموع نامزدهای ثبت نام شده در گردونه رقابت های انتخاباتی شوراهای پنجم استان در مناطق شهری و بقیه برای تصاحب صندلی های شوراهای اسلامی روستا نام نویسی کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی 421 زن نامزد شده اند که نسبت به شمار داوطلبان زن در شورای چهارم 104 نفر بیشتر است.
حسن بیگی توضیح داد: شمار داوطلبان زن چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی 317 نفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از 863 روستای واجد شورای اسلامی در استان مرکزی تنها در هفت روستا شمار داوطلبان به حد نصاب نرسیده که در این شاخص وضعیت مشارکت جویی برای رقابت های انتخابات شوراها در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق کشور بهتر است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: 411 نامزد برای انتخابات شورای اسلامی در کلانشهر اراک ثبت نام کردند که برای تصاحب 11 کرسی شورایی این کلانشهر رقابت خواند داشت.
حسن بیگی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در کلانشهر اراک به ازای هر کرسی مسئولیت در شورا 37 و 18 نفر با هم رقابت دارند و پیش بینی می شود که شور و نشاط خوبی در انتخابات رقم بخورد.
وی عنوان کرد: با پایان مهلت ثبت از نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی، کار رسیدگی به صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه در جریان است.
دستور رسمی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای از سوی وزارت کشور به صورت همزمان در تمامی استان ها از 25 اسفندماه 95 اعلام شد.
از 30 اسفند ماه به مدت هفت روز کار ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره از رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی صورت گرفت.
35 هیات اجرایی با بیش از 350 عضو امور انتخابات شوراهای اسلامی در مناطق شهری و روستایی استان مرکزی را انجام می دهند.
رای گیری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال آتی در سراسر کشور برگزار می شود.
6013/6991/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.