دکتر محمد فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 100 کارشناس و بازرس بهداشتی این اداره کل به صورت شبانه روزی در ایام نوروز بر مراکز تولید و عرضه محصولات خام دامی، مراکز عرضه ماهی های قرمز، رستوران ها و مجتمع های بین راهی و نحوه خدمت رسانی به مسافران نظارت دارند.
وی، خرید، فروش و عرضه حیوانات غیر متعارف از جمله حلزون، سمندر آبی، مار و لاک پشت گوش قرمز در ایام نوروز را یکی از مشکلات حوزه زیست محیطی و بهداشتی دانست و گفت: عرضه این حیوانات علاوه بر مشکلات زیست محیطی و بر هم زدن تعادل اکوسیستمی مناطق مختلف در انتقال بیماری بین انسان و دام نیز نقش مهمی دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برخورد با حیوانات غیر متعارف را یکی از وظایف بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی این استان عنوان کرد و افزود: گروه های بازرسی بهداشتی این اداره کل در صورت مشاهده مار، سمندر، و حیوانات غیر متعارف در سطح استان و شهرستان ها با همکاری محیط زیست و شهرداری نسبت به جمع اوری آنها اقدام می کنند.
دکتر فتاحی در خصوص جوجه یک روزه نیز گفت: سلامت جوجه های یک روزه در کارخانه های جوجه کشی تحت کنترل دامپزشکی است اما، جوجه های موجود در بازار با توجه به خرید و فروش غیر مجار بین دست فروشان مورد تایید نیست و مردم با خودداری ازخرید آن از عرضه در سطح استان و شهرستان ها جلوگیری کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.