به گزارش ایرنا، تعدادی از شهروندان خمین در گفت وگو با ایرنا اظهارکردند: تماس های تلفنی متعددی از طرف شرکت های بیمه ای با آنان گرفته شده و سعی دارند تا آنان را ترغیب به استفاده از بیمه مکمل کنند.
یک شهروند خمینی در این خصوص گفت: خانمی با تماس تلفنی خود را نماینده یک شرکت خدمات پزشکی استان مرکزی معرفی کرد و با توضیحان مفصل عنوان کرد که پوشش بیمه مکمل برای من و خانواده ام مفید است.
زهرا بابایی افزود: تماس گیرنده مدعی شد تمامی خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی با کارت بیمه ای که برای یکایک اعضای خانواده صادر می شوداز 10 تا 40 درصد تخفیف دارد.
وی ادامه داد: در این تماس تلفنی آدرس منزل و شماره همراه خواسته شد تا ظرف کمتر از یک هفته با پرداخت 390 هزار ریال، کارت بیمه تکمیلی در منزل تحویل شود.
وی گفت: ابتدا خوشحال شدم که با پرداخت 390 هزار ریال تحت پوشش بیمه تکمیلی می روم اما در ادامه امر تصمیم گرفتم در این خصوص بیشتر تحقیق کنم.
یک شهروند دیگر گفت: در تماس تلفنی از سوی فردی که خود را نماینده بیمه معرفی کرد توضیحاتی ارائه شد که برای رهایی از هزینه های بالای درمانی بهتر است از مزایای استثنایی بیمه تکمیلی بهره مند شوم.
اکبر مهاجری افزود: تماس گیرنده اعلام می کرد که با پرداخت مبالغ یک سال، برای تمدید بیمه تکمیلی دیگر نیازی به پرداخت رقم مجدد نیست.
وی افزود: به دلیل شرایط خوبی که مطرح شد اقدام به دریافت کارت بیمه تکمیلی با این شیوه کردم اما، اکنون که این کارت را در هر مطب پزشکی و مراکز درمانی برای دریافت تخفیف ارائه می دهم پذیرفته نمی شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تماس تلفنی حتی حضوری برخی شرکت ها در خصوص ارائه بیمه مکمل و استفاده از تخفیف خدمات بهداشتی کلاهبرداری محض است.
دکتر جواد جواهری افزود: اقدام برخی شرکت ها در خصوص ارائه بیمه مکمل و استفاده از تخفیف خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل دندانپزشکی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و سایر خدمات که به صورت تلفنی به شهروندان پیشنهاد و ارایه کارت در منزل صورت می گیرد،ابزاری غیرقانونی برای کسب درآمد است.
وی هشدار داد: این افراد کلاهبردار هستند و از شرکت آنان نیز غیر مجاز است و مردم مراقب باشند که فریب اصرارشان را نخورده و دچار زیان اقتصادی نشوند.
سرپرست علوم پزشکی خمین گفت: بر اساس بخشنامه ای که از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسیده این تماس ها ابزاری برای کسب درآمد هستند و اعتباری ندارد.
رئیس اداره بیمه سلامت نیز گفت: تماس های مکرر در اسفند ماه مطرح شده که شهروندان در خصوص خدمات بیمه تکمیلی و شرکت های ارایه دهنده خدمات آن دچار شبهه و تردید شده اند.
سیده رویا شریفی افزود: مردم نباید فریب هر تماس تلفنی مبنی بر بیمه مکمل را بخورند بلکه بایستی تحقیق کنند.
وی بیان کرد: شرکت های معتبر و مجاز کمتر تماس تلفنی برقرار می کنند و این تماس ها به طور معمول از سوی افراد فاقد صلاحیت در این صنف است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.