سید علیرضا شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی با هماهنگی دستگاه قضایی و با حضور یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی، هنگامی که چند تن از کشاورزان در حال آماده کردن زمین برای کاشت محصول بودند از تصرف آنان خارج شد.
وی اظهارکرد: برای 2 تن از متصرفان، حکم پنج ماه حبس تعزیری نیز توسط مراجع قضایی صادر شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خمین ادامه داد: منطقه الوند با وجودآنکه کوهستانی و خشک است، اما به دلیل ویژگی های خاص توپوگرافی شامل طیف متنوع زیستگاهی است.
شریفی افزود: تنوع زیستی موجود در منطقه الوند در هیچ نقطه دیگری از محدوده های جنوبی استان نظیر ندارد و این منطقه 12 درصد پرندگان ایران و 44 درصد پرندگان استان مرکزی را در خود جای داده و بیش از30 درصد پرندگان این منطقه، پرندگان شکاری حمایت شده اند و از نظر پستانداران نیز هشت دهم درصد پستانداران کشور را در خود جای داده است.
وی گفت: این منطقه دارای تنوع رویشگاهی خوبی بوده و از لحاظ تنوع گیاهی نیز نسبت به مناطق همجوار خود ارزش بیشتری دارد و تنوع زیست محیطی منطقه در هیچ نقطه دیگر از محدوده های جنوبی استان مرکزی تکرار نشده و وجود 9 تیپ گیاهی با 115 گونه که 20 درصد آنان آندمیک است.
وجود برخی گیاهان مانند زیره کوهی، انجیر کوهی، گاوزبان، زعفران، بابونه، گل ماهور، گل گندم، گل عقربی، میخک در این منطقه فراوان یافت می شود.
منطقه حفاظت شده الوند خمین در 40 کیلومتری غرب شهرستان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شازند به وسعت هفت هزار و 20 هکتار منطقه ای در سال 1381 توسط شورایعالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.