به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی، حسن میرزاخانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 هزار و 802 میلیارد ریال درآمد شامل درآمد استانی و ملی در استان کسب شده و 94 درصد سهمیه مصوب استان تحقق یافته است.
وی ادامه داد: 12 هزار و 99 میلیارد ریال از این درآمدها از محل درآمدهای وصولی استانی کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105 درصد افزایش دارد و نسبت به سهمیه مصوب 20 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی بیان کرد: همچنین 14 هزار و 702 میلیارد ریال این درآمدها نیز از محل وصولی درآمدهای ملی در این استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد و نسبت به سهمیه 108 درصد افزایش داشته است.
میرزاخانی خاطر نشان کرد: این درآمدهادر سال جاری توسط دستگاه های اجرائی از محل درآمدهای عمومی به تفکیک درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم، درآمدهای حاصل از فروش کالاها وخدمات، درآمدهای حاصل از جرائم وتخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول شده است.
دبیر ستاد تجهیز درآمد استان مرکزی گفت: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی با 95 درصد سهم از وصول درآمدهای عمومی استان در این مدت شامل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی به ارزش 11 هزار و 552 میلیارد ریال رتبه نخست وصولی در بین سایر دستگاه های اجرائی استان را کسب کرده است.
میرزاخانی میزان درآمدهای حاصل از مالیات های مستقیم در 11 ماه امسال را پنج هزار و 802 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 50 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان از محل مالیات های مستقیم کسب شده است.
وی افزود: 50 درصد از کل درآمدهای مالیات های غیر مستقیم استان شامل پنج هزار و 749 میلیارد ریال از محل مالیات بر کالاها و خدمات کسب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی بیان کرد: میزان وصولی سایر دستگاه های اجرایی به جز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی های استان در این مدت بالغ بر 547 میلیارد ریال و با سهم چهار درصد است.
میرزاخانی گفت: ناحیه انتظامی استان مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به ترتیب با حجم وصولی 348 میلیارد ریال و 109 میلیارد ریال ریال در اولویت های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.
وی، میزان درآمد مصوب استان مرکزی در سالجاری را 16 هزار و 422 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: درآمدهای مصوب امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای این استان حدود 18 درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد و در حوزه صنعتی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور و در کشاورزی جزء 10 استان مطرح ایران شهرت دارد.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.