به گزارش ایرنا، جعفر نخستین شامگاه سه شنبه در نشست مشورتی شوراهای استان مرکزی با شوراهای اسلامی شهرستان زرندیه افزود: شوراهای اسلامی بدنه اصلی مدیریت و آبادانی شهر وروستا هستند و باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی بیان کرد: شوراهای اسلامی به لحاظ انسجام، هماهنگی و رعایت مصالح عمومی نسبت به دوره های قبل وضعیت مطلوبتری دارند و باید این روند را همچنان حفظ کنند.
نخستین گفت: هم اندیشی و بررسی مشکلات شوراهای اسلامی و آشنایی با مشکلات و ظرفیت های شهرستان اهمیت ویژه دارد.
رئیس شوراهای اسلامی استان مرکزی در این نشست گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید مشکلات پیش رو را رصد کنند چراکه نظر نمایندگان مردم در روستا مصوب و در شورای های اسلامی شهرستان و استان نهایی می شود.
مجید کلوانی اظهار داشت: فرمانداران در تامین مالی، دفتر کار و نیروی انسانی شوراهای اسلامی را مساعدت کنند و شوراها ی اسلامی نیز باید با انسجام وبه دور از حواشی، در مسیر خدمت رسانی به مردم گام بردارند.
وی اضافه کرد:شوراهای اسلامی باید از حق و حقوق شهروندان دفاع کرده و مشکلات حوزه های انتخابیه خود در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را رصد و برطرف کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت: این شهرستان با توجه به نزدیکی به مرکز کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) از ظرفیت های بالایی برخوردار است که این مهم شرایط بسیار مناسبی برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرده است.
صفرعلی جواهری تصریح کرد: 80 درصد مردم زرندیه در پنج شهر سکونت دارند که لازم است مدیران کل دستگاه های اداری با توجه بیشتر نسبت به این شهرستان، در زرندیه حضور یابند تا رونق اقتصادی منطقه بیش از پیش محقق شود.
در این نشست درخواست شورای اسلامی استان از فرمانداری زرندیه پیرامون تخصیص اعتباری برای آموزش قوانین شوراها درسال 96، و همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب شد.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهرمامونیه با جمیعت 57هزار و 153 نفر از نظر وسعت دومین و از نظر جمیعت پنجمین شهرستان استان مرکزی بوده وبه عنوان قطب صنعتی وکشاورزی استان نیز محسوب می شود.
4896/6013/ خبرنگار: حمید فرقانی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.