به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز دوشنبه در نشست ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مغز متفکر جهان اسلام و انقلابی سترگی بود و فقدان وی ضایعه دردناک برای ایرانیان و دوستدارانانقلاب و نظام است همه را در بهت و حیرت فرو برد.
وی اظهار کرد: زندگی آیت الله هاشمی با فراز و فرودهایی بالایی همراه بود و شخصیت علمی این مرد بزرگ و دیدن اساتید و استوانه های علمی و حوزوی و محققان برجسته نظیر آعلمای عظام محقق، بروجردی و آیت الله منتظری و دیگر شخصیت های که مرحوم هاشمی رفسنجانی شاگردی آنان را کرده است.
وی گفت: آیت الله هاشمی مفسری باهوش و فقیهی با درایت بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزء نخستین حلقه هایی بود که در جمع طالقانی و شخصیتهای بزرگ قرارگرفت.
وی گفت: وی قبل از نهضت 42 هسته های مبارزه با استبداد را در کشور بنا نهاد و از حادثه 42 به نهضت حضرت امام راحل که استادش بود پیوست و در طول دوران تبعید امام راحل، بخش بزرگی از مدیریت نهضت به دوش این آیت الله فقید بود.
استاندار استان مرکزی گفت: هاشمی رفسنجانی با پیروزی انقلاب اسلامی جزء اصلی ترین عناصر و چهره های نزدیک به امام راحل نقش افرینی کرد و خدمات شایسته ای را به یادگار گذاشت.
زمانی قمی افزود: در طول دفاع مقدس نیز به عنوان اصلی ترین عناصر تاثیرگذار و جانشین فرمانده کل قوا و مبارزه با استعمار و متجاوزان جنگ را مدیریت کرد.
وی گفت: با ارتحال غمبار امام راحل، آیت الله هاشمی رفسنجانی نقشی برجسته و در خور توجیه ایفا کرد و هدایتگری مشتی انقلاب اسلامی سهم به سزایی داشت و با انتخاب رهبر انقلاب در تلاش برای این مهم در مجلس خبرگان دین خود را به انقلاب و کشور ادا کرد.
زمانی قمی عنوان کرد: آیت الله رفسنجانی در مسند ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز در پیشبرد تحولات کشور اثر مستقیم داشت و این خدمات ارزنده در تمامی طول حیات انقلاب ماندگار و فراموش نشدنی است.
استاندار استان مرکزی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی متعلق به بشریت و البته در کنار همه ویژگی ها به شدت مظلوم بود، وی ایرانی سیاست مدار، مدیری مدبر و فقیهی شجاع و مجاهدی بود که از دست رفت.
زمانی قمی گفت: درگذشت این مجاهد نستوه و سیاستمدار برجسته باید برای کسانی که بر طبل تخریب می کوبند عبرتی باشد چرا که زحمت کشان نظام عزتمند هستند و اکنون آنانی که بی اخلاقی کرده و تخریب می کنند بایداز اقداماتشان پشیمان باشند.
وی ادامه داد: تخریب گران شخصیت در سنوات قبل صحبت ها و سخنرانی های تندی علیه ایت الله رفسنجانی داشتند و این شخصیت بزرگ را تخریب کردند و می خواستند مسیری که انقلاب و رهبری می خواهد و بر محور دینداری و ارزش های انقلابی است و راه اعتلای نظام را می پیماید، منحرف کنند.
استاندار مرکزی اظهار کرد: دانش آموختگی پنج میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و یک صد هزار عضو هیات علمی این دانشگاه، تنها گوشه ای از خدمات بزرگ این عالم و سیاستمدار برجسته است که نمودش را در توسعه کشور گذاشته است.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید ضروری است پرداخت تسهیلات ازدواج انجام تسریع شود.
زمانی قمی افزود: یکی از اساسی ترین معضلات کنونی کشور، بیکاری و کمبود فرصت های اشتغالزایی است که جبران آن با همراهی جدی مسئولان و بانک ها ممکن است.
وی اظهار کرد: با سخنرانی و تخریب و انداختن مشکلات به گردن دولت، اشتغال ایجاد نمی شود بلکه همه در هر مسند و جایگاهی باید در عرصه کارآفرینی سهیم باشند و احساس مسئولیت کنند.
وی گفت: کلید گره گشا از معضل بیکاری در کشور ، فرصت سازی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است و این مساله باید در تمامی بخش ها جدی گرفته شود و به رسمیت شناخته شود.
وی،در خصوص سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی، گفت: حضور طولانی مدت وزیر در این سفردر نشست های تخصصی برای بررسی وضعیت صنایع استان بیانگر عزم دولت در مشکل گشایی از حوزه صنعت است و دستورات و مصوبات خوبی را در پی داشت.
استاندار استان مرکزی گفت: اعتراضات کارگری دردی از معضلات صنعت حل نمی کند و باید آستانه صبر این حوزه بالاتر رود تا تصمیمات نشست اخیر با وزیر صنعت در اراک به بار بنشیند .

6991/6013/ خبرنگار : معصومه ابراهیمی* انتشار دهنده: مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.