به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف سپهوند افزود: به دنبال دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر وقوع یک مورد زمین خواری در شهرستان اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضایی یک تیم عملیاتی به منطقه اعزام و صحت خبر مورد پیگیری قرار گرفت.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اظهارات متهمان مبنی بر مالکیت و نیز در محدوده منابع طبیعی نبودن زمین های مذکور، با کارشناسی اراضی منطقه از سوی عوامل اداره منابع طبیعی، صحت خبر تایید و با دستور قضایی، نسبت به رفع تصرف از زمین مورد نظر اقدام شد.
سرهنگ سپهوند افزود: در این راستا 50 هزار متر مربع زمین از دست زمین خواران آزاد شد و ارزش ریالی این زمین ها حدود 50 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: تاکنون هفت متهم در ارتباط با این پرونده دستگیر و به مقام های قضایی معرفی شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مبارزه با پدیده زمین خواری همواره در دستور کار پلیس بوده و ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به صورت ویژه هرگونه تغییرات و اقداماتی را که مظنون به زمین خواری باشد به مقام های قضایی اطلاع می دهند.

***یک مرکز پرنده فروشی غیر مجاز در اراک مهر و موم شد
رئیس پلیس اداره نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک مرکز پرنده فروشی غیرمجاز در شهرستان اراک مهر و موم شده است.
سرگرد مهدی تقوی نیا افزود: این واحد پرنده فروشی روز شنبه در راستای طرح نظارتی پلیس و با توجه به شیوع آنفلوآنزای پرندگان مهر و موم شد.
وی بیان کرد: در این راستا از هشت مغازه پرنده فروشی بازدید به عمل آمد.
رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: طرح نظارت بر اصناف با جدیت تمام ادامه دارد و دنبال می شود.

***کیف قاپ حرفه ای در اراک دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کیف قاپ حرفه ای در شهرستان اراک در زمان مرخصی از زندان دستگیر شد.
سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: این سارق در بازجویی های صورت گرفته به 20 فقره سرقت با همکاری دوستش اعتراف کرده است.
وی بیان کرد: در عملیاتی دیگر همدست این سارق نیز دستگیر و هر دو متهم تحویل مقام های قضایی شدند.
وقوع سرقت در استان مرکزی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.
3005/6013خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.