به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان و کاهش دمای هوا، اصلاح الگوی مصرف انرژی باید ترویج شود تا بستر استفاده همه هموطنان از انرژی فراهم باشد و از محل مدیریت مصرف ، منابع موثر در مسیر تولید هدایتگری شود.
وی ادامه داد: برودت هوا به خصوص در استان های شمالی کشور در چند روز گذشته سبب افزایش مصرف گاز شده که تداوم این امر باعث احتمال افت فشار گاز می شود، بنابراین مردم استان های مرکز و جنوب کشور باید نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز باید توجه بیشتری داشته باشند.
امام جمعه اراک، اصلاح الگوی مصرف را از راهکارهای مقابله با کمبود انرژی عنوان کرد و گفت: الگوی صحیح مصرف در بخش های مختلف سرمایه ای است که نباید از آن غافل بود.
وی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف یک شعار نیست، بلکه همه باید برای فراهم کردن راهکارهای عملی و بسترسازی برای این کار، تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مصرف بی رویه آب در استان را نیز یک معضل بزرگ عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان این استان همچنان از روش های سنتی و غرقابی استفاده می کند که این مهم آسیبی جبران ناپذیر بر سفره های زیر زمینی وارد می کند.
وی افزود: باید برای پیشگیری از ایجاد آسیب در تولید داخلی میان تولید، توزیع و مصرف آب تناسب ایجاد کرد و اصلاح الگوی کشت باید به صورت جدی مورد توجه کشاورزان و مسئولان قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در صورتی که درسال های گذشته الگوی مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب در کشاورزی و صنعت استان مرکزی اجرا می شد امروز با پیامدهای ناگوار ناشی از بحران آب کمتر مواجه بودیم و برای جلوگیری از سخت تر شدن شرایط موجود باید فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشت با جدیت هر چه تمامتر دنبال شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.