حیدرخسروی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح 300 بافنده قالی اعلام آمادگی کردند که 20 نفر آنان در 2 کارگاه تولیدی این شهرستان بافت قالی را آغاز کردند.
وی بیان کرد: در این کارگاه های 6 دار قالی در ابعاد 6 متری توسط این بافندگان بافته می شود تا از محل فروش این قالی ها در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات هزینه شود.
وی، ارزش هر قالی را 60 میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: 10 کارگاه تولید قالی دستبافت نیز برای اجرای این طرح به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین افزود: خیران خمین دو هزار و 150 خشت طلا را امسال برای بازسازی گنبد مطهرامام حسین (ع) اهدا کردند.
خسروی خاطر نشان کرد: تعهد ستاد عتبات عالیات این شهرستان امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که تاکنون 75درصد آن توسط خیران تحقق یافته است.
خسروی گفت: در اربعین حسینی امسال 15 نفر از خادمان به صورت داوطلبانه در پایگاه های خدماتی استان مرکزی حضور داشتند و نیروی متخصص کار هم هرسال حدود یک ماه در نجف و کربلا در طرح های بازسازی شرکت می کنند.
وی اظهار کرد: مردم خمین بارها با مشارکت مستمر خود در زمینه‌ بازسازی عتبات عالیات فعال بودند و عزم راسخ خود را در این راستا به اثبات رسانده‌اند.
خسروی یادآور شد: تعهد این شهرستان در سال گذشته برای جمع آوری کمک‌های مردمی، یک میلیارد و 500 میلیون ریال بود که 150 درصد بیشتر از تعهد محقق شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 110 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.