بیش از ۸۰ درصد مردم استان مرکزی ماسک نمی‌زنند و این عادی‌انگاری و کم‌شدن حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران کننده است.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم استان مرکزی ماسک نمی‌زنند و این عادی‌انگاری و کم‌شدن حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران کننده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر «رحمت‌الله مرادزاده»  افزود: آمار سرپایی و بستری کووید ۱۹ پس از تعطیلات نوروز روند افزایشی دارد و بی توجهی مردم نسبت به مراجعه برای انجام تست کرونا باعث افزایش سریع موارد بستری شده است.  

وی در ادامه، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را یک تصمیم عقلانی برشمرد و خاطر نشان کرد: بی تردید به دلیل نبود زیرساخت کافی و شرایط حاکم، آموزش مجازی آن طور که باید کارایی نداشت و لازم بود که دانش آموزان و دانشجویان از جنبه‌های سلامت روحی و روانی و کیفیت تدریس، از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:با توجه به اینکه پیش از تعطیلات نوروز نیز دانش آموزان و دانشجویان به صورت عادی در تجمعات و دورهمی‌ها شرکت می‌کردند بنابراین اگر افزایشی در موارد بستری وجود دارد بیش از ۸۰ درصد آن به سهل انگاری و بی‌توجهی در تعطیلات عید است.

دکترمراد زاده افزود: بنابراین تعطیلی مدارس تاثیر قابل توجهی ندارد و با آموزش کافی برای استفاده مناسب از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دریافت واکسن می توان با ویروس منحوس مقابله کرد.

وی تاکید کرد: به احتمال زیاد با افزایش موج جدیدی مواجه خواهیم شد که به ماهیت اپیدمی و دورهمی‌های نوروزی بر می‌گردد اما به دلیل وجود ایمنی در جامعه در اثر ابتلا به سویه‌ های قبلی و واکسیناسیون عمومی، بعید به نظر می‌رسد که افزایش آمار ابتلا خیلی قابل توجه و چشمگیر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.