معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: میزان مبتلایان نسبت به هفته نخست فروردین سه برابر و فوتی‌ها چهار برابر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: برخی موضوعات بویژه موضوعات حیاتی که با جان انسان ها سروکار دارد، با توصیه و خواهش و التماس درست نمی‌شود، تجربه یکساله شیوع بیماری کرونا نشان داده هر زمان تصمیمات قاطعی اتخاذ شود بیماری مهار می شود و هر وقت به خواهش متوسل شویم نتیجه ای نخواهد داد، لذا باید تصمیمات قاطع گرفته شود.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، بهروز اکرمی شنبه ۱۴ فروردین در ستاد استانی کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: ستاد استانی کرونا یک مرجع است و جلسات آن جهت تصمیم‌گیری برگزار می شود، قرار نیست که در این جلسه سخنرانی شود، لذا در جلسات ستاد استانی و شهرستانی باید واقعیت ها هرچند تلخ گفته شود، نه اینکه از اوضاع خوب سخن به میان بیاید، اما به یکباره شهرستان به رنگ قرمز تغییر وضعیت دهد.

وی با بیان میزان مبتلایان نسبت به هفته نخست فروردین سه برابر و فوتی‌ها چهار برابر شده است، افزود: کارشناسان پیش از شروع سال جدید، اعلام کردند مسافرت های نوروزی نگرانی های جدی در حوزه گسترش بیماری ایجاد می کند، اما متاسفانه بدنبال بی توجهی به این نگرانی ها، متاسفانه اغلب استان های کشور درگیر شرایط سختی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به قرمز شدن وضعیت اراک، تصریح کرد: ای کاش ستاد ملی کرونا تصمیمات سخت‌تری را در خصوص ممنوعیت ها و محدودیت ها اتخاذ می کرد تا همانند سال ۹۹ بتوان مدیریت خوبی داشت.

اکرمی ادامه داد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تعدادی از مبتلایان، قرنطینه شکنی کرده اند که دانشگاه علوم پزشکی باید این افراد را شناسایی و تصمیمات لازم را برای آنها اعمال کند.

وی بیان کرد: برخی موضوعات بویژه موضوعات حیاتی که با جان انسان ها سروکار دارد، با توصیه و خواهش و التماس درست نمی‌شود، تجربه یکساله این بیماری نشان داده هر زمان تصمیمات قاطعی اتخاذ شود بیماری مهار می شود و هر وقت به خواهش متوسل شویم نتیجه ای نخواهد داد لذا باید تصمیمات قاطع گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضع هیچکدام از شهرستان های استان مناسب نیست و فرمانداران باید از الان تدابیر لازم را اتخاذ کنند. قابل قبول نیست که شهرستان خمین بعد از گذشت یکماه همچنان در شرایط نارنجی قرار داشته باشد. این به این معنی است که تصمیمات اتخاذ شده در خمین اثرگذار نبوده است چراکه اگر اثرگذار بود بعد از یکماه باید رنگ خمین از نارنجی به زرد تغییر پیدا می کرد لذا باید نوع و شکل تصمیمات تغییر پیدا کند.

اکرمی بیان کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت اراک، از فردا باید تمامی مشاغل گروه های ۲ و ۳ و ۴ به جز موارد ضروری تعطیل و کارمندان در دستگاه های ضروری با ۵۰ درصد ظرفیت و در دستگاه های غیرضروری با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند، همچنین فعالیت تمامی مراکز آموزشی و نماز جمعه و هرگونه تجمع بالای ۱۵ نفر نیز اکیدا ممنوع خواهد بود.

وی با تاکید بر نگران کننده بودن وضعیت استان گفت: ظرفیت کادر درمان محدود است و با این وضعیت که روند مبتلایان به صورت آسانسوری در حال افزایش است باید چاره ای مناسب اندیشیده و تصمیمات جدی جهت اجرا اتخاذ شود. فرمانداران باید علیرغم مشغله انتخاباتی در این راستا نیز تلاش مضاعف انجام دهند تا شاهد قرمز شدن باقی شهرستان ها در استان نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.