نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ساده‌زیستی از موازین دینی و گام نخست توسعه اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تغییر سبک مصرف گرا در زندگی و گسترش فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی از موازین دینی و گام نخست توسعه اقتصادی است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: روزانه بیش از ۱۳۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در کشور تولید می‌شود که با مصرف بهینه و پرهیز از اسراف می‌توان بخش عمده‌ای از نیاز کشور را با این میزان کالا تامین کرد.

وی ادامه داد: تفکر مصرف گرا در هر جامعه‌ای متاثر از عوامل متعدد از جمله فرهنگ عمومی ، هنجارها و ارزش های حاکم است و از جنبه های منفی و ضد اقتصادی مصرف محسوب می‌شود که با تغییر در الگوی مصرف یک کشور و تمایل به تجملات ، زمینه مشکلات بسیاری را فراهم می‌کند، بنابراین باید با تغییر الگوی مصرف و گسترش فرهنگ قناعت از بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال های گذشته نسبت به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران اسلامی هشدار داده‌اند و در یک حلقه به هم پیوسته با ارائه شعارهایی که از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده سعی در مقاوم سازی پایه‌های اقتصادی کشور کردند و  پیاده‌سازی نظرات و منویات معظم له در این خصوص مانند تمام عرصه‌ها راهگشا است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نسبت به تنظیم بازار کالاهای اساسی به خصوص در آستانه سال نو  تاکید کرد و گفت: با افزایش تیم‌های بازرسی و نظارت گسترده بر فعالیت اصناف مختلف باید از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری و متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی اظهار داشت: مصرف گندم، گاز، روغن و بنزین در کشور به‌هیچ عنوان معقول نیست و اصلاح الگوی مصرف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و باید با قناعت و ساده زیستی و مصرف بهینه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه اراک نسبت به شیوع ویروس کرونا در نتیجه آمد و شدهای غیر ضرور هشدار داد و افزود: سال گذشته و در موج نخست ویروس کرونا استان مرکزی از استان‌های موفق کشور در مقابله با این ویروس منحوس بود بنابراین امسال نیز با همراهی مردم و تلاش‌های کادر درمان می‌توان با آن مقابله کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز گفت: حضور هر چه بیشتر مردم در این فرآیند ملی تثبیت اقتدار نظام را به دنبال خواهد داشت و مسئولان وظیفه دارند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: توسعه زنجیره تولید، حل مشکلات صنایع، راه‌اندازی صنایع راکد، نقش آفرینی آحاد جامعه در فرآیند تولید از مهمترین مسائلی است و که می تواند زمینه ساز تقویت بنیه اقتصادی استان باشند و باید سرلوحه امور آحاد مردم و مسئولان در سال آینده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.