معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۴۳ نفر از کادر درمان استان مرکزی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۴۳ نفر از کادر درمان استان مرکزی شامل پرستار، پزشک، نیروی آزمایشگاهی، رادیولوژی و بهیار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش جماران، دکتر بهمن صادقی‌سده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از این افراد که در بیمارستان‌های استان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و عده‌ای هم درحال درمان هستند.

وی با بیان اینکه ۷۳ پزشک استان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: استان مرکزی ۲ شهید مدافع سلامت را در بخش تامین اجتماعی و علوم پزشکی تقدیم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خروج نیروها از گردونه ارایه خدمات درمانی، فشار مضاعفی به سایر همکاران وارد می‌کند که این روند در طول چندماه اخیر بسیار شدید شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گروه‌های پزشکی و کادر درمان، سلامتی خود را در راه محافظت از شهروندان و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار داده‌اند.

دکتر صادقی‌سده افزود: توان کادر پزشکی و درمانی تحلیل رفته و در ادامه انجام مسوولیت خود برای حفظ سلامت جامعه نیازمند همکاری مردم در رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی اظهار داشت: اکنون که در آستانه سال جدید قرار داریم مردم مسافرت و دورهمی را به فرصت دیگری موکول کنند و با همراهی با کادر درمان به آنان کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.