مدیرکل گمرکات استان مرکزی اعلام کرد: در چهار ماهه امسال به ۷۰ کشور جهان صادرات انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در چهار ماهه امسال به ۷۰ کشور جهان صادرات انجام شده که ۸۰ درصد این صادرات به ۱۵ کشور منطقه بوده است.

به گزارش جماران، اسماعیل حسینی روز یکشنبه، دوم شهریور در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: گمرک در هر کشوری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، چراکه گمرک به نوعی در گستره مرزها ورود و خروج کالا را کنترل می‌کند. گمرک ایران نیز به عنوان یکی از با سابقه ترین سازمان های دولتی نقش مهمی در اجرای سیاست ها و خط مشی اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد صادرات در جهان ضرورت حرکت گمرک به سمت الکترونیکی شدن را دوچندان می کند و در راستای همین دیدگاه در سال ۹۲ استارت سامانه جامع الکترونیک گمرک در  کشور زده شد، اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان سومین استان در کشور با راه اندازی این سامانه نقش مهمی در تسریع ترخیص کالا ایفا کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: کوتاه شدن زمان ترخیص کالای صادراتی و وارداتی از جمله مهمترین مزایای الکترونیکی شدن بوده است. از اهداف گمرک تسریع در ترخیص کالاهاست تا قیمت تمام شده کالا افزایش زیادی پیدا نکند.

حسینی اضافه کرد: ارتقای سامانه الکترونیکی، جلوگیری از فساد اداری، حذف فیزیکی اسناد گمرکی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش میزان درآمد گمرکی از جمله اقدامات صورت گرفته در هفت سال گذشته بوده است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ انبار اختصاصی در سطح استان و یک انبار در استان اصفهان ویژه استان مرکزی فعال است و این در حالی است که در ابتدای سال ۹۲ حدود چهار انبار در سطح استان فعال بود.

وی افزود: درآمد ملی و استانی گمرک در چهار ماهه امسال ۲۵ میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده ۲۷ میلیارد تومان بوده که با توجه به شرایط موجود، درآمدهای ملی و استانی ۳۲ درصد و مالیات بر ارزش افزوده ۴۴ درصد کاهش داشته است، البته درآمدهای ملی و استانی گمرک استان نسبت به ابتدای فعالیت دولت حدود ۸۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: با توجه به روند رو به رشد و پرشتاب جهانی شدن، هر کشوری باید زیرساخت های مناسب برای حرکت در این مسیر را داشته باشد، همچنین افزایش تولیدات و اشتغال یک کشور مستلزم صادرات و واردات است.

حسینی ادامه داد: میزان صادرات استان در سال ۹۷ یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده در سال های اخیر است، همچنین صادرات استان در سال ۹۸ بالغ بر ۹۷۸ میلیون دلار بوده که با توجه به شرایط دوماه آخر سال رقم خوبی ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.