نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شیوع کرونا، گفت: میدان جدیدی باز شده است و ما باید قدرت علمی خودمان را در مرزهای دانش پزشکی به جهانیان نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی تا امروز درخصوص مقابله با کرونا خوب عمل کرده است و تقریبا در شرایط موجود بهتر از این نمی‌شد عمل کرد.

به گزارش جماران، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی هشتم مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی که با حضور معاون درمان و معاون توسعه وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه جهان امروز درگیر یک میهمان ناخوانده است، بیان کرد: ایران امروز در کنار همه توطئه‌های غربی‌ها، گستاخی آمریکایی‌ها در شهادت سردار سلیمانی، تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و تحریم و مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است و قطعا نمی‌توان نسبت به آنها بی تفاوت بود چراکه کوچکترین غفلت، نسل آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، درگیر این ویروس نیز شده است.

وی با بیان اینکه مسئله بیماری کووید ۱۹ مسئله بسیار تلخی است، افزود: این بیماری امتحان الهی است، کشور تجربه عینی در مواجه با چنین شرایطی نداشته است، اما در مقابل این شرایط راهمان را گم نکردیم و در کنار مبارزه با این ویروس، جهش تولید، مسائل اقتصادی و توطئه دشمن را فراموش نکردیم و همواره بر آمادگی خود برای مبارزه در جبهه سلامت افزوده‌ایم.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه کوچکترین غفلت خیانت به کشور است، گفت: باید با قدرت بیشتر و حتی ۱۰ برابر بیشتر از شرایط عادی تلاش کرد تا بتوان از این بحران عبور کرد، خوشبختانه استان مرکزی تا امروز خوب عمل کرده و تقریبا در شرایط موجود، بهترین از این نمی‌شد عمل کرد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه اوضاع کشور در زمینه مقابله با بیماری کرونا تا حدودی خوب و قابل قبول است، افزود: از کسانی که برای ساخت دارو و واکسن این بیماری تلاش می کنند باید به خوبی حمایت شود و من هم حاضرم در این راستا هم کمکی از دستم بر می آید انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم جوانان و کادر درمانی غیرتمند کشور، هرچه سریع تر بتوانند راه چاره ای برای مقابله با این بیماری پیدا کنند و تجربیات ارزنده خود را به همه جهان عرضه بدارند. جمهوری اسلامی ایران در مسئله کرونا باید به همه دنیا گل بزند، در واقع اصلا چنین موضوعی باعث شد که توانمندی حوزه پزشکی ایران بر تارک دنیا بدرخشد و امیدوارم بزودی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا بتواند رتبه اول پیشیگیری و درمان این بیماری را با استفاده از توانمندی جوانان کشور به خود اختصاص دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، کرونا را عرصه امتحان بزرگی برای همه آحاد مردم دانست و گفت: صدام هم در زمان جنگ برای خودش ویروس کرونای منحوسی بود که با همت بلند مردممان به زمین خورد و من مطمئن هستم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش همه مردم، این بیماری نیز به زودی از پای در خواهد آمد.

وی بر لزوم حفظ آرامش و جلوگیری از انتقال استرس به مردم تاکید کرد و افزود: ما شهید سلیمانی را با آن عظمت از دست دادیم و باعث شد تا کل کشور شارژ شوند و روحیه جدیدی برای مقابله با دشمن بگیرند؛ نباید بی جهت به مردم استرس منتقل کنیم.

دری نجف آبادی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در جریان این بیماری حتی یک نفر هم آسیب نبیند و همه همت خود را بکار بگیریم تا سریع تر این ویروس را از جامعه دور کنیم. طبیعی است که در زمان شیوع این بیماری کشور متحمل تلفاتی هم می شود، اما باید سعی کنیم که نتیجه کارمان مورد رضایت باشد و روز به روز این تلفات را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تهیه دارو، ارائه تحقیقات پژوهشی و درمانی و... باید برنامه ریزی لازم در کشور انجام بگیرد، تصریح کرد: در زمینه مقابله با کرونا باید بین همه استان های کشور رقابت ایجاد شود و همه باید برای مقابله با آن لبیک بگویند. اینجا کشور امیرالمومنین (ع) است، نه ترامپ؛ لذا همه جوانان باید با غیرت و تلاش خود وارد میدان رقابت شوند و توانمندی جمهوری اسلامی را در عرصه های پزشکی به همه دنیا ثابت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاشی که در جهت ریشه کن کردن این بیماری در کشور انجام می شود، علم پزشکی ایران پنجاه سال جلو بیفتد ولی اگر به توصیه های اسلام در زمینه رعایت بهداشت در محیط خانواده و جامعه بی توجهی شود، ممکن است متحمل آسیب های بسیاری شویم.

دری نجف آبادی اظهار کرد: میدان جدیدی باز شده است و ما باید قدرت علمی خودمان را در مرزهای دانش پزشکی به جهانیان نشان دهیم.

وی با اشاره به اتمام موفقیت آمیز طرح مواسات و همدلی در استان مرکزی، افزود: خوشبختانه این طرح قبل از ماه مبارک رمضان و بنابر فرموده مقام معظم رهبری، همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی شروع شد و در این راستا با تلاش و فداکاری نیروهای مردمی، بسیج، ارتش، سپاه، نیروی های انتظامی و... نزدیک به ۲۰۰ هزار بسته کمک معیشتی برای نیازمندان استان تهیه شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.