متخصصان ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اختراع کیت‌های آزمایشگاهی به دانش تشخیص همزمان کرونا و آنفلوآنزا تیپ A و B دست یافتند.

متخصصان ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی اراک به دانش تولید کیت های تشخیصی دست پیدا کردند که به طور همزمان کرونا و آنفولانزا نوع A و B را تشخیص می دهد.

به گزارش جماران، مجری این طرح پژوهشی روز پنجشنبه در حاشیه آیین رونمایی از کیت‌های تشخیصی کرونا و آنفولانزا گفت: نگرانی جامعه درمانی کشور در خصوص بیماری کرونا و همزمان شدن شیوع  با آنفولانزای فصلی موجب شد که محققان حوزه پزشکی و آزمایشگاهی استان این پژوهش مهم را انجام دهند و  این کیت‌های تشخیصی توان سنجش همزمان سه ویروس آنفولانزا نوع A و  B و کرونا را دارد.

دکتر بهزاد خوانساری‌نژاد  افزود: امکانات و تجهیزات موجود در نظام درمان کنونی کشور نمی‌تواند به‌طور همزمان تشخیص سه بیماری را در یک آزمایش داشته باشد اما این کیت‌ها با ویژگی منحصر به‌فرد امکان سنجش همزمان را مهیا می‌کنند.

وی اظهار داشت: تولید کیت هزینه کمتری نسبت به انجام سه آزمایش برای شبکه درمان دارد و استفاده از این کیت‌های تشخیصی ضمن کارآیی مناسب، صرفه اقتصادی بالا دارد.

متخصص ویروس شناس گفت: مراحل اجرایی این طرح در مدت سه ماه از طریق گروه پنج نفره متخصصان در اراک انجام شده و محصول تشخیصی مذکور مشابه خارجی ندارد.

دکتر خوانساری‌نژاد افزود: اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته و فناوری حاصل شده در زمینه تولید کیت بسیار با ارزش است و اکنون ۲ شرکت برای تولید انبوه این محصول اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.